Criza Adolescentei - carte - Stephane Clerget

Desi cartile de Psihologie Practica mi se par usor mai greu de parcurs aceasta carte a facut exceptie de la regula si trebuie sa va vorbesc despre ea.
Din pacate am asteptat ca primul copil sa ajunga aproape de adolescenta ca sa o citesc desi ar fi trebui sa o citesc cu mult mai mult timp inainte si acum doar sa fi revenit asupra ei,
Datorita acestei carti am inteles multe despre mine si despre copiii mei; am aflat despre reactivarea independentei in adolescenta, despre corpul in nostru in continua transformare, despre gandirea bebelusului, despre importanta echilibrului si a reactiilor.
Despre iubirea continua si atractia continua dintre sexe intre inconstienta si constiinta.
Am aflat ca aici in adolescenta omul are cea mai fragila perioada pe care daca nu e gestionata corespunzator lucrurile o pot lua razna.
Aici poti citi despre violenta inexplicabila a adolescentului, fie ea fizica, verbala sau asupra lucrurilor. Crizele de furie nascute din constientizarea sexului si dorinta de independenta/ rupere de parinti, parintii pe ecare ii cred zei pana in momentul acesta al adolescentei.
Despre visarea adolescentului ( pe care am trait-o si eu) si care se pare ca visele cu ochii deschisi sunt de fapt un mijloc de a retine fericirea care pare sa se destrame.
Plictiseala tradusa prin omorarea timpului si de fapt dorinta de a invinge moartea pe care abia acum o constientizeaza. In plus plictiseala face parte din semnle clasice ale depresiei
Dar trebuie sa cititi ca sa intelegeti...cat de important este aspectul fizic pentru un adolescent si cum trebuie sa ne purtam cu manusi si sa avem grija ce spunem si cum spunem...mai ales ca:
<< Adolescentul isi pierde copilaria atunci cand parintele isi pierde tineretea si fiecare dintre ei se va agata de celalalt in incercarea de a limita efectele acestor pierderi.Parintii desi satisfacuti inconstient de aceasta stagnare, pot, de fatada, sa se planga de imaturitatea copilului lor si sa-i accentueze sentimentul de culpabilitate>>
O relatie atat de simpla si totusi asa de complicata pe care daca tu ca parinte ( in transformare si tu )  nu o poti gestiona...mai ales cand vii obosit si nervos de la serviciu.....acum imi dau seama ca toate seminariile de parenting pentru bebelusi ar trebui sa contina setari pentru adolescenta. Caci adolescenta reactiveaza anumite impulsuri din copilarie/bebelusie..foarte interesant. Recomand chiar daca n-aveti copii si voi insisi va simtiti cumva blocati in adolescenta.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie