Sf Dumitru

Nu stiu cat de credinciosi sunt oamenii dar cert e ca de cate ori se afiseaza moastele unui Sfant la vreo biserica e inghesuiala mare, eu mereu imi fac cruce si ma intreb de unde bai nene atatia credinciosi. Stiu doar ca n-am prea vazut oameni buni si iertatori nici in autobuz, nici in statii, nici in trafic, nici la metrou, nici pe strada, nici la coada la paine ....si totusi.......In fiecare an vad o multime minunata stand la o coada luuunga de tot ..de la 11 IUNIE via Pta Unirii spre dealul mitropoliei... coada pe 5-6 randuri. Oameni in marea lor parte trecuti de prima tinerete....probabil la pensie si cu o multime de timp inutil pe cap...ici colo cate un tanar..somer probabil caci mi-e greu sa cred ca-si ia cineva concediu ca sa stea 3 zile la coada cu lenjeria in mana band covrigi si mancand cafea de la dozator.... Totusi am remarcat ca desi multi isi butonau telefoanele acolo in gramada aia nu fuma nimeni deci....... e clar nefumatorii au deci mai mult timp. Eu m-am bucurat caci cu aceasta ocazie au si Jandarmii o ocupatie, la fel salvarea si militeanu turmentat din trafic. Sa nu ma intelegeti gresit, ii admir pe oamenii astia...eu n-am reusit niciodata sa merg ..sau sa stau la o asemenea coada...doar pe timpul lui Ceausescu cand avea oua la alimentara ...asta era cea mai linistita coada, cu oameni linistiti. La coada la carne erau intotdeauna alti oameni...unii care te calcau in picioare, scuipau si injurau de mama focului...doar, doar or apuca si ei un os.. Si uite asa ma gandeam azi privind bietii pensionari care cu certitudine iti vor spune ca era mai bine pe vremea decedatului, ma gandeam eu gandire ca ei sunt nostalgici dupa socializarea la coada...doar asa mai intri in vorba cu un strain caruia ii poti spune toate secretele si esti sigur ca nu vor auzi niciodata apropiatii tai ce crezi despre ei. Genul asta de spovedanie se mai intampla cand se plimba omul cu trenul...dar acum nici nasul nu mai e nas si nici biletul nu e chiar gratis, pe cand la coada nu-ti cere nimeni nimic..ba mai poti si sa speri si sa crezi ca Dumnezeu te va ajuta cand vei ajunge in apropierea moastelor sfinte. Si totusi nu inteleg partea cu hainele date pe langa moaste...oare sunt eu Toma necredinciosu?!
Recunosc ca a mea credinta e mai limitata si o tin undeva in corzile bunului simt, ce-o mai fi si asta bun-simt?
Si ca sa nu o mai lungesc, imi exprim din nou admiratia pentru cei rabdatori si credinciosi si ii rog sa se mai intalneasca si cu mine in viata de zi cu zi caci m-am saturat de rautati, imbulzeli, buzunareli, injuraturi, egosisti, nesimtiti si alte d-astea.
NB

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie