Analiza gramaticala

V-ati intrebat vreodata cu ce ati ramas in capsoarele voastre dupa ce ati terminat scoala? Multi dintre noi nici azi nu stiu cand se scrie corect sau sau s-au, s-a sau sa, nea sau ne-a, a-ti sau ati etc.
Din pacate doar 30% din ce am invatat in scoala am mai folosit in viata mea de adult.
Cel mai mare noroc al meu cred ca a fost acela ca n-am inteles integralele, polinoamele, sinusurile si cosinusurile desi geometria ma atragea la un moment dat ..m-am trezit insa tocind formule, suprafete si arii. Nici istoria nu mi-a facut prea tare cu ochiul, doar prin clasa a 5a cand domnul profesor ne povestea istoria, dar dupa ce s-a pensionat...m-am trezit scriind pagini intregi cu ani si domnii, batalii si victorii si multa prea multa toceala fara nicio coerenta. Ca sa fiu sincera nu mi-a placut toceala, mi-a placut sa incerc sa inteleg lucrurile ....pacat ca n-am inteles ce lucruri ar fi mai bine sa inteleg.
Am inteles analiza gramaticala, greseala maxima, adoram sa analizez siruri de substantive, adjective, adverbe etc si sa impart frazele in propozitii si mai ales sa deosebesc subiectiva de circumstantiala directa, faceam asta chiar si cu scrisorile de la prieteni, ca si cum frazele erau pe sfarsite pe pamant.
Le=am invatat pentru admiterea din a 9a caci asta se cerea....in liceu m-am reorientat caci nu se mai facea analiza gramaticala si nici macar gramatica la cel mai jos nivel, doar ca dupa patru ani de liceu cand am inceput sa ma interesez ce materii se cer pentru admiterea la facultate cam peste tot se cerea gramatica si analiza gramaticala dar la un alt nivel decat le parasisem eu intr-a 8a, asa ca m-am apucat de meditatii.
Totusi niciodata in nicio situatie din viata mea nu am avut nevoie nici macar sa stiu ca un cuvaant e verb sau substantiv ca sa nu mai vorbim de fel, gen , numar, caz, conjugare samd. E adevarat ca atunci cand inveti o limba straina n-ar fi rau sa sti in mare cam ce e fiecare dar doar atat. Si totusi nu m-a ajutat niciodata cu nimic analiza gramaticala pana azi cand a facut Alex substantivul la scoala si culmea au inceput si analizarea lui minima inca din cls a 3a.
E adevarat ca ma irit cand vad un sa legat aiurea in vreun mail sau chiar si intr-un comment pe FB, si apropo de asta :)) . In ziua nuntii mele trei oameni se chinuiau sa stearga liniuta de la  ,,Bine a-ti venit,, de pe o placuta imprumutata si atarnata la o poarta caci nu stiau de ce, dar asa vrea mireasa ...ca parca alt motiv nu gasise sa nu se mai marite ....parcamai conteaza mama cui mai are cratima :D

Si daca totusi cratima si topica inca ma mai intereseaza as vrea daca se poate, sa  ma lamureasca si pe mine cineva. De ce se face atata analiza gramaticala in scoala? Voua v-a fost vreodata de folos? Vreau sa stiu poate ca in ignoranta mea eu nu mi-am dat seama de asta.....................



Asadar sa nu uitati ca ,,scoala,, este substantiv comun, simplu, nr - singular, gen - feminin, caz - nominativ, functia de Subiect

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie