Gogosi a la Miha_ Reteta

Initial mi s-a parut complicat dar cine mi-a dat reteta m-a convins ca e foarte simplu :))

Ingrediente

250 ml lapte
4 linguri de zahar
1 plic drojdie uscata sau 30 mg drojdie proaspata
3 oua
coaja de lamaie
esenta ( eu am pus de vanilie),
50  g unt topit si racit
500 g faina


 In 250 ml lapte cald punem cele 4 lg de zahar si pliccul de drojdie uscata, le amenstecam pana se dilueaza drojdia si  se pune la caldura sa faca putina spuma.
(Eu am preincalzit cuptorul si am pus vasul pe gratar 5 min)
Eu cred ca am lasat mai mult si a dat peste..deci controlati-o ! :)

Apoi punem peste lapte 2 oua si un galbenus, esenta, 50  g unt topit si racit, coaja de lamaie si faina. Le amestecam bine si se framanta cam 5 min. Trebuie sa iasa  putin lipicioasa, sa ramana pe maini...sa nu iasa tare.

Se lasa sa creasca 20 min pana isi dubleaza volumul .
Apoi din coca se formeaza bucati rotunde ...aici mie nu mi-au iesit chiar rotunde :))




Pe o foaie de copot unsa cu ulei  si le lasam sa creasca vreo 10 min.
Apoi se prajesc, de preferat intr-un tuci ( cam 2 degete de ulei) ; sa nu fie uleiul prea incins caci altfel ... ies asa cum mi-au iesit mie ultimele doua...cam negre :)) ...se intorc pe o parte si pe cealalta.






Pofta buna!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie