Securitatea copiilor intre Utopie si Realitate

M-au crescut bunicii.
Bunica mea probabil din teama de a nu se intampla nimic cu mine m-a setat sa: nu vorbesc cu strainii, sa nu zambesc, sa nu ma las atrasa de nimic, sa nu las pe nimeni, niciodata sa puna mana pe mine sau in locuri interzise, sa fiu cuminte si daca cineva ma fluiera sa ma prefac ca sunt surda.
Asa am reusit sa ma izolez de tot, sa fiu deseori catalogata drept salbatica si alte nebunii.
Dupa revolutie  incepusera tot felul de zvonuri ca se rapesc copii pentru organe....m-am baietit si mai tare si recunosc ca datorita acestor setari am scapt cu brio de un nene dubios cand intr-a saptea m-a urmarit de la scoala in drumn spre casa ..pe la ora 19:00 caci atunci ieseam de la scoala, am fost mandra de mine...dar nu m-am intrebat niciodata ce s-ar fi putut intampla atunci cu mine.
In momentul in care m-am trezit mama, am incercat sa limitez fricile mele si sa las setari mai bune, am lasat limitele putin mai moi..dar nu de tot, am facut si eu setarile mele ..pe multe le-am transmis..poate si pentru ca in cazul nostru nu prea au fost bunici care sa puna limite.
Sotul meu imi spunea mereu ca exagerez in momentele in care intram in panica in supermarket atunci cand copilul intra linistit pe un alt raion. In timp i-am invatat ca in cazul in care ne ratacim in supermarket sa mearga la raionul de jucarii si sa se delecteze acolo pana voi veni eu. 
I-am invatat ca in grupuri mari sa ma strige pe nume, astfel incat la piscina sa ma pot relaxa si sa nu intorc capul dupa ficare ,,mami", la fel si la petrecerile de copii.
Mi s-a spus de muuulte ori ca exagerez cu acest semi-control. Imi doream ca de anul acesta sa-mi las fiica cea mare sa mearga singura la scoala, si ea isi dorea asta ....dar in vara am avut cateva experiente neplacute. O ,,doamna" o injura caci cobora prea lent din autobuz si bloca iesirea, caci de nu avea cu ea vreun carut, baston sau picor in ghips ca sa le sara in ochi oamenilor ca ea este un pic,,altfel" . In alta zi am asezat-o pe locul din spate unde sunt 4 locuri fata in fata, iar eu cu celalalt copil ne-am asezat pe locurile din spate de unde o puteam observa. Trei fete ,,bune" de cartier si mai ales cea din fata ei a inceput sa o tachineze, sa-i faca cu mana in fata ochilor, sa o calce pe piciore..saracul ,,copil" a rabdat ce a rabdat pana a izbucnit in plans. Am vrut sa vad ce se intampla...stiu pare putin diabolic din partea unei mame....nu a intervenit nimeni...am intervenit eu ..si ,,fetele" au inceput sa tipe la mine ca nu e adevarat ...desi eu vazusem totul...nu a intervenit din nou nimeni...decat intr-un sfarsit ..un concetatean de-a lor lea-a zis...,,gata m****lor", opriti-va! si s-au mai linistit apele...deci ...exclus sa o las libera pe fiica-mea ..si asa vai de ea.
LA doua saptamani dupa intamplarea asta s-a intamplat ...cum sa-i spun ...descoperirea ,,buboiului" de la Caracal... usor manipulat, putin pictat, putin ,,nu stiu cum" ..dar a fost ca o trezire pentru multi...pentru mine a fost o confirmare. L-am rugat pe dnul sot sa-si ceara scuze pentru toate momentele in care ma facea indirect nebuna, obsedata, stresata s.a.m.d. I-am spus ...se pare ca...din pacate ...nu era totul in capul meu. M-am bucurat ca proasta ca n-am copii perfecti, frumosi si nici macar cu organe bune ..si alea operate..si vai de ele...va dati seama?! am luat-o si mai razna... am momente in care as actiona precum actorii din filme..dar imi revin ... insa... daca continuam asa...si nimeni nu face nimic...sunt sigura ...ca mame disperate vor actiona ....kamikaze la un moment dat..caci puterea unei femei nu trebuie subestimata.
In fine....acum am inceput sa intaresc setarile copiilor, sa-i securizez mai tare si sa-i transform in adevarati copii salbatici.... si asa vom face toti caci ..ma repet ...aceasta Evolutie umana...e cea mai mare Involutie ....directia in care mergem ..e usor gresita.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie