O zi din viata unei mame cu 2 copii la scoala online

 Stiu, stiu ....tot timpul ma vait si nimic nu-mi convine. ... o sa scriu mai jos cum a decurs ziua mea de azi cand slava Domnului am lucrat de acasa caci in zilele cand lucrez la birou ...copiii mei fenteaza scoala online si nu trebuie sa-mi spuna nimeni sau sa ma convinga ca nu e asa, caci le verific telefoanele si majoritatea mesajelor le trimit catre colegi in timpul orelor...sau le primesc de la colegi....of... sau stau cu ochii pe pereti.

Asadar azi ma trezesc la 7 si 10, rai caci in saptamana de la birou ma trezesc la 6, dar raiul trece repede.

Trezesc copilul 1 - il trimit la baie, ii spun sa se imbrace si in timp ce se imbraca trezesc copilul 2 si -l trimit la baie, cand se imbraca copilul 2 il pun pe copilul 1 sa -si faca patul si sa aranjeze cat de cat buncarul  zis camera copiilor.

La ora 8 fara 15 min, copilul 1 sta in fata monitorului si vorbeste cu un coelg pe whatsup pana intra doamna.....dupa ce ia micul dejun copilul 2, ma ocup de curatenie pe masa din bucatarie.

E 8 si 5, copiii scriu ,, Buna dimineata!" pe whatsup, profesoara ii intreaba pe ce vor sa intre ..pe zoom sau pe meet, copiii (unul) raspunde: ,,zoom,,; doamna le trimite un link din caledarul google ( i-am spus doamnei ca acela nu este linkul de zoom, dar cred ca n-a inteles nimic) . Eu am notat pe caiet id-ul si pasword si o conectez pe fii-mea..mai sunt inca 2 copii conectati...restul nu reusesc, nici nu au cum. Jumatate de ora se vorbeste, vorbe..din pacate profa de azi este unul din cazurile fericite care chiar se straduieste sa faca online, maine va fi mai rau :(. Le face 5 poze la niste texte din pc-ul dumeaei si le trimite elevilor sa scrie /copieze pe whatsup...blitzul a cazut nasol pe toate inceputurile de propozitii...as vrea sa-i printez sa poata scrie...dar e poza... si tonerul e scumpicel...o rog sa incerce sa copieze de acolo..ca nu e asa mult.

Intre timp se face ora 9.00, copilul 1 sta la masa din bucatarie cu linkul de meet deschis asteptand un semn divin...intre timp am inceput si eu munca si imi deschid mailul si aplicatiile..se face 9 si 03 minute iar copilul nr. 2 nu incepe lectia...imi dau seama imediat ca ceva nu e in regula pentru ca doamna de obicei este punctuala. Ce credeti? Astepta sa-i spun eu: ai  introdus id si parola? Normal ca nu. Probabil daca eram la birou ...ma astepta vreo ora si imi si scrie pe whatsup ca nu se poate conecta.

Trag aer in piept, lectia incepuse deja...vis-a -vis incerc sa rezolv repede 3 mailuri si sa trimit vreo doua, ma cheama copilul nr 1 in dormitor sa ma intrebe ce scrie nu stiu unde ca nu se vede....e blurat de blitz.

Revin la birou, incerc sa printez ceva la imprimanta din birou dar fix in mijlocul procesului ma mai intreaba ceva copilul nr 1, apoi ...apuc sa termin de printat. Imi dau seama ca in clasa copilului nr 2 se vorbeste despre ultima tema, copilul nr. 2  nu-si facuse tema si sta ascuns chitic ca sa nu-l puna sa discute tema. 

Incepe ora de sport a copilului nr. 2, copilul nr. 1  a terminat de scris si ma anunta ca la practica trebuie sa faca gogosi :(( ...o trimit la plimbare si ma apuc sa-mi rezolv mailurile. Reusesc... uf... incepe ora de mate a copilului nr. 2.

Copilul 1 sta linistit cu ochii in telefon. ma prefac ca nu vad si nu aud.... sunt atenta la lectia copilului nr. 2 ca sa stiu cum sa o ajut la teme mai tarziu.

Ati ametit?! Pai de ce?  NU e nici macar ora 12:00

La 11:30 se termina orele, mai fac cate ceva pentru serviciu....si las copiii liberi pana la ora 13:00 cand pun masa.

La ora 14:00 incep temele cu copilul 2, impropriu spus...caci o jumatate de ora se duce la baie, bea apa, isi piaptana parul si se da cu strugurel ...isi aduna creioanele, isi ascute o culoare....si tip ... in momentul asta imi intra trei mailuri ...incerc sa le rezolv repede pana se aseaza domnita la masa de lucru.

Nu lasa alineat, se enerveaza da din mana si stiloul ii umple pagina de cerneala...o rupe, o luam de la capat...ne straduim....ea sa scrie....eu sa cicalesc mai putin....pe la 15:00 primesc mesaj ca dansurile online incep mai  devreme cu o ora  ...asta-mi da putin programul peste cap.

Nu-i spun...si in sfarsit la 16:10..se duce la baie si incepe gimnastica in dormitor la 16:20, fac repede ceva pentru munca si revin la copilul 1 care tocmai a terminat de lipit in caietul de retete, reteta de gogosi. Ne apucam de aluat.......uf pana il lasam la dospit si repede, repede imi pregatesc un dosar la printat pentru a doua zi. 

Am uitat sa spun ca in toata aceasta perioada telefoanele au fost pe mute, caci  pe la 10 m-a sunat de la CAS ca nu stiu ce act al copilului 1 care a implinit recent 18 ani, nu e valabil...practic adeverinta de la scoala a fost completata gresit de dna secretara si ar trebui sa mai facem un drum la scoala...caci de ..prostia se plateste.

Dupa ora 18:00 se apuca copilul nr 2 de tema la mate si eu cu copilul 1 de practica gogosilor, sa va spun ca nu-mi place sa prajesc gogosi ... nu-mi place..plus ca ingrasa si mai ales imi plac. Nu prea ne-au iesit, nu stiu de ce.... nici nu mai am energie sa cercetez cazul..trimitem pozele pe whatsup una cu fii-mea framantand, una cu fii-mea simuland ca le pune in cratita cu ulei si una cu produsul finit. Verific mailul, nu am mai primit nimic, uf ce usurare ... e ora 19:00 ...ha, programul meu s-a terminatde ora, d-aia n-am mai primit nimic.

Verific tema copilului 2 la mate ....e aproape in regula. E ok, suflu usurata...ar trebui sa o pun sa citeasca si mai are de vizionat un film... apoi gata ...maine o iau de la capat...incarcam tema la romana in drive si Doamne ajuta!...nu stiu daca sa beau o cafea, un cognac sau un ceai..asa ca ma asez in pat si ma apuc de scris.....ma duc sa-i deschid filmuletul de la scoala.

E usor sa fii mama....sa va povestesc de cum mi-am updatat laptopul, cat s-a chinuit cumnata-miu cu camera de la Asus care a fost instalata invers inca din fabrica? cat platesc abonamentele la telefon? cum sterg cu lacrimi laptopul de plastelina si acuarele.....nu stiu cine va face maine orele din bucatarie si cine din dormitor.....grea decizie :O<O>: maine copilul nr 2 are pian la ora doua si gimnastica dupa 17:00; pianul era de obicei miercurea dar fiecare profesor se razgandeste de la o zi la alta.....maine copilul nr 1 are mai multe ore diferite, azi a avut 5 ore de practica cu un singur profesor... maine din jumatate in jumatate de ora se schimba zoom, meet, whatsup...sigur o sa -mi fac numarul de pasi intre dormitor si bucatarie. 

Stau la curte..a.zi n-am iesit nici pana la poarta caci.. nu am avut timp.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie