Lecturi depresive/extreme obligatorii in copilaria mea -Explicatie - Adulti depresivi

 Am inteles zilele trecute de ce adultii romani sunt depresivi; mai ales cei carora le-a placut scoala.

Azi la TV avem recomandari si buline sincer acum la 40 de ani ma gandesc ca mai bine am fi citit la scoala Povestea Povestilor a lui Creanga, ne-ar fi ajutat mai mult.

Nu mi-as fi dat seama de asta pana cand Mara a inceput sa parcurga lista de lecturi din aceasta mini-mega  vacanta.

Puiul ( noi am avut-o lectie in manual) - puiul neascultator moare ...urat de tot ... eu plangeam de fiecare data cand citeam lectia, am rezonat cu mama aceea dinainte sa fiu mama.







Stejarul din Borzesti ( si asta a fost lectie in manual, inca imi amintesc poza) - copilul Mitrut moare, urat de tot, ucis de tatari iar Stefan ca un adevarat moldovean se razbuna la sange . Si de atunci am trait cu impresia ca razbunarea ma face puternica si am actionat de multe ori in acest sens pana sa-mi dau seama.







Privighetoarea - Al Bratescu Voinesti - scrisa superb... dar...se sfraseste tragic cu descrierea oribila a privighetorii ucise din neatentia omului ...de aici sa spunem ca avem ce invata.

Neghinita ( diafilmul meu preferat ) - moare in cele din urma pt ca s-a jucat cu mintea imparatului ....ce am invatat eu de aici ?! Nimic

"Caprioara" de Emil Garleanu - am avut-o la sf cartii de romana in clasa a IIa in partea "Lectura" - caprioara se sacrifica in ghearele lupului pentru iedul ei ...si se uita dupa ied ,, pana ce apa mortii" ii acopera ochii.

Sa mai zic ceva de ,,Moartea caprioarei " "

Nu mai spun de ,, Muma lui Stefan cel Mare " a lui Bolintineanu si de alte povestiri traumatizante din punctul meu de vedere pentru copii sau chiar Capra cu trei iezi, 

Ne dam seama abia in momentul in care ai vrea sa pui INTERZIS pentru copiii tai . Veti spune ca au acces la youtube cu toate porcariile , asa e, Trist :(


Sunt o persoana pro- citit, imi indrept copiii spre citit ...desi uneori nu inteleg nici ei de ce o carte frumoasa are greseli de ortografie in timp ce la scoala sunt taxati :(



Comentarii

  1. Citind textul imi dau seama ca eu sunt cam insensibila! :)
    Nu tin minte sa fi suferit deloc pentru toate mortile astea de care zici, le luam ca atare si treceam la urmatoarea lectie.
    Probabil ca de aia privesc moartea, in general, ca pe o chestie care o sa vina cand vrea ea si sa nu ne mai stresam atat pentru asta.
    M-oi fi nascut batrana, cum spunea autorul...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eee, draga mosului nu toti ne-am nascut sensibili. Eu una traiesc cam tot ceea ce citesc si uneori sunt atat de ,,dusa" incat ma si identific cu cate un personaj, totusi in prima parte a postarii am updatat usor informatia si asa cum te cunosc cred,..ca ai fi de acord cu mine :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Comment or no comment?

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie