Destinatie de Paste - Alba Iulia #Romania pitoreasca 2023

 Imi doream foarte mult sa merg undeva de Paste cu familia, sa ne reconectam. De 20 de ani de Paste eram ori la mama...ori la mama sotului meu , cu familiile lor..insa am si eu familia mea.

Aproape de fiecare data trebuia sa joc dupa regulile lor sau cel putin asa simteam eu. Poate si de aceea Pastele 2023 a fost extem de reusit.

In urma cu cativa ani am petrecut un paste in zona Topola- Balchik impreuna cu sora mea si acela era top1 insa Alba Iulia a surclasat pana si Balchikul.

In primul rand pentru ca am avut o cazare la 5 minute de centru si catedrala. Ca sa va faceti o idee. LA 10 fara 5 ii spun sotului sa aduca ghetele din masina pentru Ana si deasemenea le spun copiilor: 

 - Pregatiti-va sa mergem la Inviere!

De obicei din momentul 0 in care pronunt pregatiti-va pana in momentul plecarii dureaza minim 30 de minute insa cand sa intru in catedrala ceasul meu arata 22.15, chiar i-am dat cateva capace crezand ca s-a blocat.




Invierea a fost deosebita, bine organizata, curtea bisericii plina, am ajuns din timp ca sa ne asezam si pe o banca, strategie utila daca nu vrei sa-ti planga copilul cu 2 minute inainte de Inviere ca-l dor picioarele.

Sobor de preoti, cantare spre cer ,, Hristos a inviat din morti cu moartea pe moarte calcand fara gafe si fara microfoane nefunctionale, au tiuit putin la inceput, la reglaj. 
















La plecare am folosit iesirea din spate a catedralei fara niciun efort de a ne feri de sutele de lumanari aprinse. 


Ajunsi in camera, de pe balcon vedeam oamenii plecand de la biserica cu lumina spre case.

Atmosfera a fost intr-adevar magica.


A doua zi am pers pe la ora 9 sa luam Pastele, oamenii nu erau stresati ca e prea tarziu, cunosc zone in care trebuie sa te duci la 5 dimineata sa prinzi acel Paste. Ce-i drept si eu mi-am trimis sotul pe la 7..dar n-a gasit pe nimeni pe la biserica. Asadar chiar in poarta catedtralei se oferea pastele in cel mai relaxat si civilizat mod posibil..in plus am fost toti 4 martori al acestui moment dificil de accesat prin multe locuri si mai ales in Bucuresti.








Despre Alba Iulia voi face si o postare separata, centrul vechi, muzee, mall, autobuz si cum m-am simtit ca in Roma.

Daca luati cazare in Alba Iulia, rezervati-va 3 nopti si asigurati-va ca sunteti aproape de centru.

Noi am fost foarte multumiti de cazare si de raportul calitate - pret .

Hristos a Înviat!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie