ADULTER - Paul Coelho

Daca simti nevoia sa te plimbi prin ploaie  dupa un pasaj citit dintr-o carte, e clar.....citesti o carte buna.



Adulter - Paulo Coelho

E prima data cand citesc o carte scrisa de acest autor, pentru ca  de obicei  sunt reticenta la autori si carti trambitate...prefer autorii mai putin cititi in general.
M-a atras inceputul cartii. Pentru mine inceputul e cel mai important....era ceva parca scris de mine.




M-a uimit faptul ca acest autor barbat cunoaste atat de bine gandurile unei femei ( oare a intrat in mintea mea???) ...eu chiar credeam ca femeile vin dupa Venus si barbatii dupa Marte..dar dl. Paul Coelho mi s-a spulberat un mit propriu. Aratandu-mi ca un barbat poate sti ce e in mintea unei femei.
Am mers pe unda scrisului, savurand fiecare cuvintel; am fost una cu femeia aceasta de 30 de ani, casatorita, cu doi copii,  cu un sot iubitor si amabil insa fara spirit si chef de aventura. Desi eu  nu locuiesc  precum personajul intr-o casa minunata la Genva, nu sunt plina de bani si nu am menajere ...asadar am putut sa traiesc si mai adanc depresia acestei femei caci mereu mai puteam adauga doua- trei motive pe lista.
Initial m-a atras titlul cartii, cuvantul, semnificatia pentru ca adulterul era un mister pe care nu-l puteam intelege. Inteleg flirtul, inteleg joaca, fanteziile, visele dar nu intelegeam ce-i determina pe oameni sa mearga pana la capat.......probabil samanii.
Imi place ca in carte gasesc pasaje biblice sau din mitologie, legende care-mi explica ,,adulterul"; el exista dintotdeauna. Chiar si samanul  il explica spunandu-ne ca barbatii sunt mai indreptatiti sa o faca inca din timpul pe cand traiau in caverne, pentru ca ei simteau nevoia de reproducere.....act ce dura maxim 11 minute in timp ce la femei dura minim 9 luni + perioada de ingrijire copil....de aceea femeile sunt mai reticente, si-au dezvoltatat alte instincte in mii de ani.

Poti intelege multe, asa ca dintr-o lectie bine spusa..si am aflat chiar si ca autoarea lui Frankenstein a scris o singura carte si e una din cele mai bune, de care am auzit cu totii...iar povestea lui Frankenstein o vad altfel pentru prima oara datorita lui Coelho  caci omul e genial ( dar probabil ca voi stiti asta deja). Ce legatura are Frankenstein cu toate astea ...probabil e un monstru.

Dar sa revenim la oile noastre...sau oaia :))

In ziua in care ea merge pana la capat este fix momentul in care imi ard obrajii de cele mai tari palme pe care le primesc. Nu ma asteptam la asta..dar se pare ca despre asta e vorba. Ai grija ce-ti doresti caci s-ar putea sa se intample. Cam asta inseamna adulter...o mare bataie de joc.




Mai departe sunt multe de spus.... mai am vreo 30 de pagini de citit pe care nu ma grabesc sa le termin doar pentru ca nu -mi plac despartirile. Vorbesc despre despartirea mea de carte.
Norocul meu insa ca Paul Coelho  a scris mult si am de unde alege caci prietenul meu mai vechi Jerome K. Jerome a fost cam zgarcit cu mostenitorii.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie