SISTEMUL - MEREU SISTEMUL - URASC SISTEMUL

Intotdeauna am fost impotriva sistemului, asa m-am nascut.

Da, nu cred ca am facut prea multe ca sa-l schimb desi la fiecare propunere iesita din tiparele comunismului din invatamantul capitalist am simtit sagetile reci.

Clasa 0

Imagini pentru copii la scoala
Sun impotriva legilor fara cap si cand spun asta ma refer in primul rand la clasa 0 si inscrierea copilului in scoala de care apartii, pe langa conditiile pe care le ofera scoala unui copil de 5 ani.
Superb dragilor, dar deja dreptul la egalitate este incalcat deoarece nu toate scolile sunt egale si nu toti avem acelasi traseu prin viata.
 Daca mama casnica isi poate duce copilul la cea mai apropiata scoala de casa; scoala de care apartine. ..si putin ii pasa ei de sistem...iar copilul ,,poa sa-nvete in orice scoala daca vrea sa invete". Asta nu inseamna ca si copilul care s-a nascut din doi parinti muncitori din zori in seara pentru a-si plati facturile poate fi dus la aceeasi scoala de care apartine...ci poate fi dus la o scoala de la care mami si tati sa-l poata recupera dupa ore.
In fine ideea e ca legea nu face decat sa imbogateasca cativa speculanti oportunisti, care contra unei sume modice iti pot face o mutatie... ca sa-ti dai copilul la scoala pe care ti-o doresti. 
Cine pierde?
PARINTELE
Cine castiga?
Speculantul
Care-i faza?
Raspuns: SISTEMUL
Imagini pentru copii la scoala

Scoala Gratis

Tata are o vorba: " Nimic nu e gratis!"
Asa e la noi Scoala de Stat e Gratis; doar ca din cand in cand nu avem becuri, creta, burete, perdele; se strica usa sau clasa trebuie zugravita ,,pentru sanatatea copiilor dumneavoastra", mai trebuie si bani de xerox (desi in unele scoli acesta exista..dar doar doamnele  titulare il pot folosi)... in fine scoala e gratis, atat de gratis incat uneori ustura ...si aici nu ma refer doar la pixuri, uniforme, caiete, culegeri care respecta programa lucru pe care manualele nu o fac (dar le caram in ghiozdan doar pentru ca sunt gratis)..plus nush ce tempera caci celelalte acuarele nu sunt bune .. si multe altele.....chestii plictisitoare si fara importanta pe care statul nu le asigura ci doar te abureste.

Aici intra si Scoala Altfel, pe care fiecare scoala o trateaza in functie de bugetul parintilor si implicarea acestora. Dar asta-i alt subiect ce-si merita propriul articol..doar pentru ca e altfel iar gradul de implicare este 0 ... cred ca mai degraba se poate numi o aproape vacanta pentru profesori.

Copilul are dreptul de a primi o educație care să îi permită dezvoltarea, în condiții nediscriminatorii, a aptitudinilor și personalității sale. ( mai multe despre drepturile copilului va poate spune prietenul wikie )

Ei bine, aici e aici.
Daca copilul e mai sarac, va fi marginalizat din prima ci nu doar de colegi ba chiar de profesori, oameni maturi
Imagini pentru copii la scoala

Imi amintesc cu scarba de doamna mea din liceu care i-a spus mamei ca ea nu ofera meditatii elevilor ( intrasem inr-o clasa de engleza intensiv ..iar eu nu ma mai intalnisem niciodata cu limba :) cu pricina); ei bine peste putin timp am aflat ca  nu ofera meditatii decat elevilor de bani gata; noroc ca frustrarea asta m-a ambitionat ...si nota de la bac mi-am imaginat-o ca pe un scuipat pe pantofii ei de lux. A fost buna si lectia asta la ceva.

Egalitatea nu exista si nici dreptul la invatamant nu este respectat.
Din simplu motiv ca ,,la noi'' invatatul este DESCURAJAT SI DEMOTIVAT.

- N-ai invatat, esti prost, stai jos, 2.

Am avut un domn de istorie care nu folosea fraza asta ci alta.
-Nu sti lectia?!, foarte rau, eu vroiam sa vad ce ai inteles de la mine; dar nu-i nimic data viitoare te ascult din ambele lectii.
Si stiti ce? in loc de 2-ul pe loc iti oferea un minim 7 data viitoare, invatai de rusine si de drag chiar daca istoria n-a fost niciodata preferata mea....toceam si ,,asa deci-ul" pe care ni-l spunea. In plus dupa  16 ani mai stiu cate ceva despre Unificarea Italiei.
Mai avea o metoda, ne impartea in echipe. Echipa cu cele mai multe raspunsuri corecte castiga nota 10, asa am luat si eu un 10 la istorie cu un singur raspuns ..nici ala in totalitate corect. Ideea e ca din activitatile astea invatam si aflam lucruri noi; ne ofticam uneori caci am fi putut avea o putere de reactie mai mare, iar asta ne pregatea pentru viata. Caci pentru asta s-a inventat SCOALA.

Dar intra-a 11-a a venit o doamna ce ar fi putut fi inlocuita cu succes de un robot....dicta de cand intra pe usa si pana iesea..nu intelegeam nimic...trebuia sa tocim cata 7 pagini pe lectie si ploua cu 2 si teroare in clasa...multi au inceput sa chiuleasca ..in masa...din cauza DEMOTIVARII; multi au intrat in bac abia in toamna.... eu nu m-am lasat usor dar am simtit teroarea, ura si frica de la ore...nu mai tin minte decat ca ne batea la cap cu duracii, gotii si nu mai stiu ce morti transformati in praf.
Oare SISTEMUL asta nu intelege ca si copiii sunt fiinte?
Nu inteleg de ce toti se axeaza pe volum de informatie si nu pe calitate....sunt multe lucruri pe care nu le inteleg.
De ce domnii Profesori si strofoca sa predea ..dar nu au rabdare sa asculte; nu au rabdare sa-i implice pe copii, sa le mai ofere a doua sansa si sa-i transforme in oameni mai buni ci nu in copii razvratiti care abia asteapta vacanta.
Rar vad copii care mai merg de drag la scoala.

Am sa vorbesc aici si despre incadrare copiilor altfel in invatamantul de masa.
O sa strigati.
-N-au ce cauta! Nu tin ritmul! Strica orele! Nu e timp si pentru ei!
Am sa va raspund.
_ Sunt copii ca si copiii vostri, au dreptul la educatie; institutionalizarea, ascunderea si alungarea lor nu este o solutie. Si ei trebuie integrati.
Ce sa mai vorbesc, mai bine tac, si ce sa fac? Sa ma mut in alta tara??


ARTICOL NETERMINAT, ingramadeala de ganduri amesteca ciorba de cuvinte.

Comentarii

  1. E clar: m-a lasat memoria. Istorie...echipe...wtf? cand a fost asta si eu unde eram? Cred ca chiuleam...haha..ya, right...

    RăspundețiȘtergere
  2. pentru tine 9 la istorie nu era un eveniment atat de important incat sa-l ti minte =)))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Comment or no comment?

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie