Bran Castel Roumanie - Dincolo the legend

Ar fi trebuit sa folosesc si germana si italiana in titlu deoarece ....in aceste limbi rasunau cuvintele pe coridoarele pline ale castelului.

Castelul Bran este unul din cele mai frumoase castele din Romania....facut de sasi...odinioara pus la granita dintre Transilvania si Tara Romaneasca...un castel plin de istorie ce s-a pastrat fantastic ....mi-a placut enorm faptul ca pe coridoare simteam mirosul de vechi si ca intr-o anumita camera se auzea muzica simfonica ...aproape ca te asteptai sa vezi o scena din trecut.

Am gasit o multime de usite inchise pe care tare as fi vrut sa le deschid si sa  vad ce ascund...lacatele le faceau fascinante.

Si cuvantul asta ,,fascinant" tot continua sa se repete...

Pe noi ne-a fascinat perioada si ne fascineaza amprenta pusa de Regina Maria, una dintre cele mai influente figuri din istoria romaneasca. O figura atat de puternica si benefica intrucat Ceasescu a reusit sa o stearga din cartea de istorie si din memoria unei generatii. I-a fost atat de frica de ea incat a incercat sa o elimine din istoria unui popor...insa istoria continua...si ce n-a inteles el ..este ca nimeni nu e nemuritor.

De asemenea am ramas impresionata de talentul Principesei Ileana, despre care noi romanii stim atat de putine lucruri,..dar  probabil ca americanii stiu mai multe  despre ea.Principesa s-a alăturat Bisericii Ortodoxe Române și sub numele de Maica Alexandra a devenit stareța mănăstirii cu hramul "Schimbarea la față" din Ellwood City, Pennsylvania, până la moartea sa în 1991.Celor care il plang pe  comunisti sa stie ca ei au alungat-o ca pe o hoata din propria tara...dar cand n-ai cui sa ceri ceva ...mai bine te abtii.






De cand imi doresc si eu un ceainc asemanator!!
Bunica mea avea un ceainic asemanator, rosu pe plita ...ce amintiri!!




In fiecare camera sunt afisate cateva informatii pe post de ghid


Aici sunt cuferele, multe pe rotile..stramosii trolerului. Seamana cu niste lazi de zestre uriase. Daca ar fi sa ma reincarnez ...mi-as dori sa devin o astfel de lada :)) regala :).




Dormitorul Reginei, simplu, cald si specific unei doamne asa cum mi-am imaginat-o eu.






Sculptura este realizata chiar de Principesa Ileana avandu-l drept model pe fiul sau.


Ador genul asta de mobila, voi nu?
Tabla de sah..cred ca de aici ne-am inspirat cand am facut mesele cu tab;a de sah prin parcuri.


Covoarele mi-au placut  maxim, la fel si sobele


Probabil scarile secrete i-au excitat imaginatia domnului care l-a inventat pe Dracula.
Ii multumim pentru promovare ..dar pacat ca nu are nicio legatura cu realitatea.


O bibliioteca prost fotografiata

Un balcon cu privire spre fosta granita

O soba



Portretul Principesei  Ileana cu  fiul sau
Principesa Ileana fiind pasionată de yachting, obține brevetul de căpitan de cursă lungă,( nu putea a fie capitan de cursa lunga ci doar skipper) navigând mai mulți ani cu yachtul „Isprava”, fiind singura femeie din România cu această calificare. Participă la diverse expediții în Munții Carpați.
A locuit la Castelul Bran, primit de mama sa cadou din partea orașului Brașov. Înființează lângă Castel, Spitalul „Inima Reginei”, în onoarea reginei Maria
Un instrument in care se punea jar si era folosit pentru incalzirea camerelor; o idee geniala

Un loc de relaxare

O pianina..pe fundal  in camera se auzea muzica






Si printesele mele...rudimentare :))









P-aici era o granita...





Ce frumos e un birou fara PC

Aici de juca carti, se fuma o tigara, se arunca un zar








Coroana strabunicului patern al regelui FerdinandI



Dormitorul Regelui




Armuri








Roots - BV









Obiecte de tortura
Iron maiden... un cosciug in picioare...horrible

un scaun cu tepi
Un cinema in care puteti vedea un film bun.
Multi ocoleau sala.
Ghizii nu prea aduceau pensionarii straini aici.





Cantarul





Fantana dorintelor...fara apa..


Impresii






Gongul de final

- iesirea
Casa Groazei din Bazar...desi bazarul in sine e groaznic de scump si de kitschos...promovandu-l pe Dracula si Tepes; porcarii de plastic, serpi de cauciuc, dinti de vampir, branza bazaita de muste si multe alte porcarii la suprapret.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie