a murit regele! Traiasca regele! ( Intre secole - fragment)

Eu am simtit-o ca pe; A murit regele, trezireaaaa!!!!

In scoala am trait o indoctrinare maxima; n-am stiut de regii si reginele Romaniei. Pana in clasa a IV am invatat in scoala comunista declarata.
In manualul de istorie Mircea cel Batran era numit ,,cel Mare"; explicatia pe care mi-a dat-o tata la acea vreme a fost ca lui Ceausescu ii e frica sa nu  i se spuna ,,cel Batran" si ar prefera ,,cel Mare"
Toate manualele incepeau cu imaginea lui Ceausescu pe prima pagina, cand deschideai cartea puteai doar sa vezi fata Tovarasului identica cu cea de deasupra tablei din clasa....el era vedeta. Doar pe el il vedeam in carti, la tv si in clase. Dupa prima pagina a manualului aveam imnul ,,Trei culori cunosc pe lume...dar noi cantam pe nume ...dimineata la prima ora, de la 6 ani;in clasele reci si gri dar nu stiam pe vremea aceea caavem voie sa ne plangem; nu ne plangeam de nimic aroape ca nici nu stiam ca n-avem ceva, pentru ca ni se parea normal.
Dupa anii 90 am inceput clasa a Va, tot ce disparuse din manuale era imaginea Odiosului - Prea iubit, aproape ca ma miram copil fiind de ce nu-i vad chipul si pe peretii bisericii pe care o vizitam de Paste cu bunica. Din scoala au disparut uniformele apoi organizarea, incet - incet, respectul si apoi fondurile alocate scolii pentru ca in clasa a 6a mi-a adus tata un scaun de acasa pentru a avea pe ce sa stau la ore..din clasa a lipsit prima data un scaun, apoi doua si apoi am inceput sa le aducem de acasa., dar eram liberi, puteam spune tot ce ne treceaprin minte si am intrat ca niste bovie insetate in oaza aceasta numta Capitalism.
Capitalismul a evoulat si scolile au inceput sa ceara scaune si banci, imprimante, proiectoare, zugraveli si cate si mai cate in schimbul unei educatii dezorganizate si de fatada,
Dar sa e intoarcem la istorie care a ramas la fel in manuale; uram turcii fara sa vrem caci ei au fost cei mai rai iar noi am fost niste ingeri sfinti ce si-au aparat pamantul; pamant pe care toti il pupau ca si cum ar fi fost o icoana. Dupa 1990 turcii si arabii au inceput sa si eschia afaceri in Bucuresti; brutarii, fastfooduri, pizzerii; intr-o vara  pe  cand imi cautam un job tempoar am dat nas in nas cu reprezentantii masculini ai acestei natii, dar eu ii detestam dinaite sa-i fi cunoscut.
Pana in 89 mai nimeni nu iesea din tara si aceasta este o explicatie prin care multi oameni nu si-au dorit mai tarziu sa calatoreasca in alte tari sau invers.
Despre al doilea razboi mondial pot spune doar ca se afla undeva pe la sfarsitul manualului si mereu treceam fugitiv prin sau pe langa lectie caci de obicei era pus la finalul manualului cat mai in vacanta.
In plus in scoala se punea baza pe cat de bine poti sa retii aniisi perioadele istorice, eram terorizata de anii astia si  mai ales print-a 11a (1997) cand trebuia sa reinem anii aumitor descoperiri arheologice..n anul x s-au descoperit 3 cioburi; in anul y s-a desoperit o oala s.a.md....totul se invata ca saramana uitat.
Aveam 12 ani cand tata mi-l arata pe regele Mihai la un balcon; era puhoi de lume si nu auzisem nicicand ceva de el...n-avea coroana, era doar un om. Nu stiu de unde aparuse si nici unde a disparut dupa aceea. 
Cand i-am spus bunicii ca l-am vazut pe rege n-a fost prea incantata; ea avea amintiri mai putin frumoase. Isi amintea cum culegea struguri pe domeniile regale avand botnite la gura in timp ce regele se plimba pe un cal printre randuri. Acum nu stiu ce sa spun, cred ca exista si varianta de a-l fi confundat cu regele Carol al II lea. Bunicii mei erau oameni de la tara, muncitori, bunicul se nascuse i si crescuse in Bucuresti; ei apreciau comnismul pentru ca datorita acestui sistem bunicul avusese un loc de munca sigur si banos: miner....comunismul ii invatase sa se multumeasca cu ce au, sa fie familisti convinsi si sa uite sa viseze caci niste copii trecuti prin saracia razboiului traiau acum magia comunismului prosper.
Dupa acest epiod in care l-am vazut pe regele himera totul a disparut  asa cum a venit. N-am mai auzit nmic de rege nici la tv, nici la vreo lectie de istorie...pana si pe Antonescu l-a ingropat istoria in noaptea mintii.
Dupa revolutie o formatie rock,, Sarmalele reci"  cantau o   melodie ,,Tara te vrea prost"
Noi eram deja prosti  caci iesisem din comunism indoctrinati si infometati  doar cu haina de pe noi.
Despre rege am uitat repede..asa cum am afat de el ..tot asa s-a si dus.
Abia prin anul 2000 un unchi mai deshis la minte din familia mea imi spunea povesti despre regina Maria...dupa ani de zile am citit prima carte scrisa de ea si abia atunci am inceput sa inteleg lucruri, abia pe la 24 de ani am aflat ca Unirea cea mare a celor trei principate s-a realizat sub domnia regelui Ferdinand si a reginei Maria...pana atunci habar nu am avut.
In scoala invatasem  despre Cuza si unirea Tarii Romanesti cu Moldova inca din clasele primare dar despre Marea Unire nu stiam nimic.
In timp am citit si am aflat din ce in ce mai multe, ca si cum as fi descperit Atlantida.
Saptamana trecuta, in Decembrie 2017 Regele Mihai a murit, undeva in Elvetia. Majestatea Sa a fost adus in Romania  pe ultimul sau drum. Pierderea lui a inceput sa dezgroape adevarul istoric in timp ce el Regele era pus la loc de odihna langa sotia si predecesorii sai.
Despre Regalitatea din Roamania si ce ar fi insemnat aceasta pentru Poporul Roman au scris si vor scrie altii mult mai bine, cititi-i ca sa va formati siguri parerea.
Tot ce stiu eu este ca noi suntem inca bolnavi ca natie si incercam inca antidotul protest, desi comunistii n-au plecat nici azi de la putere,
Azi avem libertatea de a vorbi, de a scrie, de a gandi, de a protesta,de a calatori, de a munci si de a cheltui banii pe haine si mancare. Dar  mai presus de toate azi suntem liberi sa furam.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie