Desert pentru creier - Cascadorii rasului - VIATA MEA - CHARLES CHAPLIN- CARTE

Am sa va povestesc azi despre ultima carte  citita ..cu bune si cu rele.

"'Viata mea" Charles Chaplin e o carte superba si daca nu te sperie grosimea cartii de 700 de pagini poti sa intri intr-o aventura superba, aventura vietii lui Charlie despre care va garantez ca nu stiti nimic.
Am citit cartea pe nerasuflate si structural am descoperit evolutia filmului luand mici pauze si delectandu-ma cu "Pustiul" si "Luminile orasului"despre care doar credeam ca stiam dar nu stiam nimic. Culmea e ca un spirit critic si imun la tot ce inseamna cliseul filmului din anii 2000 si o antitelenovelista convinsa cand am vazut "Luminile orasului"am plans pe bune....doua, trei lacrimi..ceea ce pt mine e mult la un film.
Deci Charlie n-a fost doar " Cascadorii rasului", a fost un geniu. Un copil muncitor si sarac care in timp datorita anumitor conjuncturi ai a fugii sale continue spre banii care sa-i asigure traiul de maine, asa s-a nascut Charlie.
 O data de mult vazusem ,,Dictatorul"eramcopil pe vremea aceea, stiu ca am ras copios si mai stiu ca mi-a ramas toata viata in minte ..imaginea lui Hitler jucandu-se cu globul pamantesc pana il sparge.
De data asta am inteles mult mai multe lucruri, am ras si am plans si mi s-a parut genial faptul ca Charlie nu avea chiar toate datele problemei cand au facut filmul.
De asemenea imi place cand Charlie spune in carte la aparitia lui HItler ca  parca ,,e o copie proasta de-a mea", intr-adevar asemnarea e izbitoare tinand cont ca imaginea lui Charlie a aparut prima.
Si finalul ,,Dictatorului"trebuie ascultat de zeci de ori.

Charlie are multe filme, foarte multe si a ramas si cu multe proiecte neterminate..........Ii multumesc si-i spun ca o data cu Viata lui am inteles si Viata mea.

Desi un desert copios editura cartii mi-a lasat un gust amar care mi-a setat creierul ca pe viitor sa o evit..foarte multe greseli de tipar si de context; anterior citisem alta carte si sesizasem greselile insa am mers pe premisa ca e o intamplare si ca sunt eu critica.  Dar citind imediat dupa aceea o carte la 1 leu pagina...m-a setat.

Numai bine!@

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie