Jurnalul Secret al Mariei Antoaneta

Pentru ca m-am obisnuit cu lumea aceasta regala, am fortat putin nota si am deschis si un jurnal de prin ani 1700  :)
Chiar daca nu cred ca acesta nu este un jurnal autentic scris chiar de Antonia ( cum era alintata la curte) asa pare...totul se axeaza pe cunostint istorice insa anumite personaje sunt fictive... la naiba chiar alea de care ma atasasem.
Ca sa nu mai judecati asa de tare din auzite, si ca sa intelegi contextul vremurilor si al aliantelor regale, cea de fata intre Habsburg si Bourbon , o fata de 13-14 ani careia abia ii venise menstruatia, un Ludovic cu o diformitate a preputului, pasionat de botanica si vanatoare, care refuza sa devina rege si un popor care vrea mostenitori .
Recunosc ca suntem subiectivi si ne gandim doar la luxul si viata linistita a reginelor, pe care sincer am invidiat-o mult timp. Acum multi dintre noi traiesc mai bine decat traiau regii in acele vremuri.
Si daca am invidiat o femeie care a purtat pt o vreme pantofii doar o singura data, avea croitor si stilist personal ...n-am invidiat femeia care atunci cand a nascut a trebuit sa suporte ochii tuturor, replicile...toate in aceeasi camera cu ea...si dezamagirea lor cand primul nascut a fost fetita.
Din perspectiva unei mamici cu un copil firav, am trait alaturi de Antoineta grija pentru primul ei baiat, diform si suferinta pierderii lui.
De asemenea puteti simti revolta si Revolutia Franceza, sentimente si dorinte pe care nu le veti intelege niciodata vizualizand un film...oricat de bun ar fi el.













Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie