Mentalitate rigida si aproape dobitoaca

Romanul e tipul ala care judeca tot ce vede, el le stie pe toate si se pricepe sa dea cu vorba. Mentalitatea romanului e fixa si rigida , femeia trebuie sa stea la cratita chiar daca a fost 10 ore la munca, e datoria femeii sa se ocupe de educatia copiilor s.a.m.d.
*

Am un copil cu probleme, cu handicap si un coleg de birou mi-a spus:
_ Daca n-ai fost cuminte, d-aia ti-a dat Dumnezeu un copil cu atatea probleme.
Am raspuns cu inocenta
_ Am nascut copilul asta la 22 de ani, si nu cred ca am facut cine stie ce ..pana atunci ( nu i-am mai explicat ca sunt o idioata timida, crescuta de bunica si ca sotului meu i-a luat vreo 2 ani de relatie pana la pasul urmator )
Imi rapunde taios si pe nas, deranjat, convins ca el are dreptate.
_ Daca tu nu, sigur barbat-tu a facut ceva.
Am plans vreo doua zile dupa discutia asta idioata

 *

Ca sa evit anumite crititci inevitabile.- Spun "romanu" caci cu acest tip de nationalitate am contact, cand spun "romanu" e clar ca vorbesc de majoritatea romanilor dar rog sa se mentioneze ca sunt si exceptii, exceptii exceptionale si la poli diametral opus. Multe dintre ele au parasit tara sau s-au inchis in sine.

                                                                               *

O fata merge mai ciudat pe strada, vecinu' imi spune:
- Asta de la prea mult...., e o curva...
Ma uit la ea, e o pustoiaca de vreo 16 ani, recunosc ca uneori sunt inocenta ...si nici nu ma intereseaza ce fac altii, sincer, din cate vad pare sa aiba probleme. Scot un:
 - Mda. 
Desi as fi vrut sa-i spun ca i s-a atrofiat creierul de la prea multa l*#@.

                                                                                *
E adevarat ca in companie multe fete care au avansat au fost mai tupeiste sau mai ..seducatoare ..sau mai nu stiu cum ...dar na ...fiecare cum da din coate......dar asta pentru ca au cu cine....
      
                                                                                 *

Mentalitatea asta a noastra e mostenita, mi-aduc aminte cum bunica dadea vina pe nora-sa ( singura pe care o avea) pentru ca fiiu-sau o luase pe aratura. Nora-sa tinea casa cu doi copii, mancare, croitorie si multe altele, il tinea si pe fiusau in carca si tot ea era vinovata.

                                                                                  *

Aveam o profa de literatura universala intr-a doispea care ne spunea, mai degraba le spunea unor colege ca daca ele se imbraca in fuste scurte ( mai ales in postul pastelui) sunt diavoli care atrag barbatii sa pacatuiasca. 
Cum ar fi...ne meritam violul.
                                                                                   *

In autobuz mi s-a intamplat si nu doar o data, ca un dobitoc sa se impinga in mine sau sa ma pipaie..mai ales cand aveam pana in 19 ani. Tot  timpul gaseam o solutie sa evit, sa ma mut din locul acela s.a.m.d.; o data neputand sa plec din locul respectiv, am reactionat cu voce tare, politicos.
NU mi-a luat nimeni apararea, chiar am vazut cateva priviri care ma acuzau..ca sunt femeie si ca o merit intr-un fel .



                                                                                   *

Lupta asta a femeii cu prejudecatile intr-o tara adormita mental si revoltata de doua ori pe an cate 3 zile din cauza unor tampenii la nivel inalt..ma face doar sa a gandesc cu groaza cat de greu ii e unei femei sa traiasca in tarile arabe. 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie