Generatia de sacrificiu creste o generatie defecta

N-o sa va placa ce spun mai jos. N-o sa fiti de acord cu mine...decat pe la 60 de ani cand veti avea copiii mari.
Vor fi de acord cu mine doar cei care nu au copii ..si nu sunt nici ei atat de obiectivi in zona asta pe cat se considera.

Da, noi astia nascuti intre anii 75-90 suntem o generatie de sacrificiu; o generatie care si-a trait o copilarie fericita in bezna,  bezna mintii dpdv cultural si informational, dpdv material....Noi ne bucuram la o caciula noua, asteptam cu nerabdare sa ni se usuce cizmele langa soba ca sa mai iesim o tura prin zapada..caci n-aveam altele de schimb. 
Precizare: Precizez ca nu vorbesc de exceptii, copii de securisti sau copii cu unchi in Germania s.a.m.d.
Apropo de asta aveam o colega in clasa al carei unchi/ frate era in Germania. Ne uitam la stiloul, penarul, bluzele sau pantalonii ei ca la rochiile printeselor din povesti...si de aici frustrarea lu' "nu am dar vreau si eu".
In fine, da, am multe argumente si sustin ca fac parte din generatia de sacrificiu. Democratia sau asa zisa democratie s-au desfasurat pe carca noastra. Ne-au afectat toate reformele tampite, ne-am conformat legilor si intereselor politice ca niste berbecuti inocenti. Crezandu-ne liberi am crezut ca vom reusi dar au reusit doar cei care au inteles ca sunt liberi sa fure inteligent ( asta-i alta discutie).
Ne-a acaparat consumerismul ca pe niste animale flamande la limita mortii.

De ce spun ca noi astia liberi sa facem ce vrem crestem o generatie defecta?!!

1. Pentru ca nu le limitam accesul la informatie in niciun fel, mai ales ca de multe ori avem impresia ca e bine sa stie ...cat mai multe.
2. Cumparam, la inceput jucarii ....multe, multe cat mai multe. Oferta e mare ...apoi pe la 7 ani am vrea sa apasam un buton si sa spunem stop..GATA cu JUCARIILE, NU mai avem loc, esti mare..dar dupa ce 7 ani copilul a fost invatat sa i se cumpere jucarii..acum nu mai intelege nimic. Si mai ales de ce vrem noi sa oprim totul brusc?!..sau treptat...de ce?
De Craciun, copiii de azi primesc cel putin 5 jucarii si un articol de imbracaminte ( in cazurile fericite)..bucuria e fix pe moment si atat....uneori nici aia..sau si mai grav nu e exact jucaria pe care si-o dorea el ci mai degraba jucaria pe care si- o dorea parintele pt el si atunci ...sa vezi nervi. Sau pur si simplu rolele nu sunt roz ci albastre :).
 Cel mai gravinsa este momentul cand decide ca are nevoie de:
3. TELEFON. 
Si ce sa faci?! Daca toti copiii au, doar nu vrei ca al tau sa ramana in urma?!
Si incet, incet il pierzi in ecranul telefonului, la inceput treptat, apoi asumat si in cele din urma complet.
Sfatul meu e sa limitezi totusi accesul la telefon si sa stai ferm pe pozitii ....caci altfel il vei pierde definitiv si pentru totdeauna. Atat timp cat tu i-l incarci ( cu credit) ai dreptul ca la o anumita ora sa-l ceri. Anuntul meu e asa : - Va rog ca in 5 min sa aduceti telefoanele la mine, cine nu se incadreaza va avea telefonul confiscat 2 zile ! ( reteta asta functioneaza :) ) . Dar sa -l si ascundeti doua zile daca e cazul ...si eventual sa-l ascundeti atat de bine incat sa-l gasiti dupa doua saptamani . =))
Vor fi obiectii dar noi suntem parintii, puterea inca e la noi .:)
Si nu uitati ca:
Gama de jocuri este foarte mare, si oricat ai crede ca detii controlul E doar O ILUZIE. Replicile din jocuri si desene animate devin la un moment dat periculoase.
De exemplu:
LA un moment dat fiica-mea imi spune ca daca ,,tati nu-mi da bani sa-mi iau x lucru, o sa-l jefuiesc!"
a spus-o ..fara sa stie sau sa -si dea seama de repercursiunile acestei " jefuiri". Desi ea stie ca nu e bine sa furi.
4 HAINE - bai nene, cumparam haine peste haine, si eventual cat mai de firma. Iar apoi ne miram ca la 8 ani vor Gucci, Adidas si Zara alte marci de nsisa nici nu exista. Oare nu e doar vina noastra ca ajungem aici?! Cat de importanta este eticheta?!~
5. LOOK - pe langa ,,vedetele" tv cu look perfect si parul drept, am observat ca adolescentele din ziua de azi prefera buze grase si gene false pentru ca daca arati bine o si duci bine....nici baietii nu se lasa mai prejos..

N-am terminat...si n-o sa termin niciodata doar ca nu vreau sa plictisesc pe nimeni, in plus nici eu nu mai stiu unde am gresit, ce sa mai repar .......



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie