Nelu Tiganu, Ion Nebunu si Didina

La bunica materna la tara era unu Nelu tiganu, era batran si aduna lemne de foc de pe prundul garlii. Noi ne strangeam roata in jurul lui iar el ne canta de fiecare data:
"Ceapa, ceapa MUSTACIOASA
Am nevasta puturoasa
Usturoi CAPATANOS
Am barbatu puturos"

- Mai zi-ne o data, te rugam!!!!!!!!!...il epuizam pe bietul mos; nu stiu cand si unde a disparut dar avea un farmec aparte. Azi orice mos de felul sau n-ar mai fi bagat in seama de copii, caci de frica sa nu se plictiseasca ni-i tinem ocupati cu tot felul de device-uri... in plus strainii sunt periculosi.

In Bucuresti am stat chiar pe strada cu biserica si dupa fiecare inmormantare sau la fiecare sarbatoare aparea Ion Nebunu; noi ca prostii strigam "Ion nebunu trage cu tunu"...si el se intorcea spre noi speriindu-ne. Avea vreo 30-40 de ani si buza de jos lasata; nu stiu daca vorbea... stiu doar ca avea o privire blanda si ca se juca si el cu noi, niste copii prosti si neinvatati...dar asta era farmecul...azi radem pe la spate de cate un Ion nebunu si nici nu-l mai bagam in seama, aproape ca nici nu-l observam cand trece pe langa noi...nu stiu cand si unde s-a dus....dar era cel mai fermecator Ion Nebunu din cati va imaginati. Abia acum imi dau seama de asta.

La tara, undeva langa Bucuresti, la bunica paterna traia Didina. O femeie saraca si cu probleme...toti o  considerau proasta si o manipulau dupa cum era nevoie sa se mature in fata scarii de bloc. Didina avea nervi si facea treaba dar nimeni nu prea vorbea cu Didina..nici macar noi copiii. Mi-o aduc aminte pe Didina bombanind si mai stiu ca intr-o zi am primit o papusa ..iar aceasta se numea Didina...am fost foarte suparata si i-am schimbat numele.....azi mi-e mila de Didina cea buna la toate..a disparut si ea.


Ei au fost personajele reale, 3 D din copilaria mea..azi sunt personaje prin jocurile de pe tabletele copiilor nostrii.
Toti trei au disparut si niciodata nu vor mai fi altii ca ei .

Oare ne  nastem subiectivi sau ne tranformam cu timpul?!!!!!!!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie