SFATURI ECONOMICE 2022 din miezul CRIZEI

De cate ori ma uit la stiri activez panica. WTF (Wait till Friday :D) ...totul e mai scump, murim de foame, frig si nestersi .....(vezi criza de hartie igienica 2019). Totul e undeva intre realitate trista si parodie.

La munca am o promisiune de marire de salariu ...de doi ani si ... nu mi-o primeste nimeni la schimb, nicaieri . 

Am incercat un transfer  intern, mesajul neoficial a fost ca ,,nu sunt destul" fara sa mi se fi dat vreun test, fara nimic... o fi ..a ..b..nu e nimic, m-am ridicat, m-am scuturat si am mers mai departe, asta e secretul meu, cu cat cad mai adanc cu atat ma ridic mai artistic.

Calatoria cu STB in Bucuresti costa vreo 3 lei 90 de minute sau 70 , nu conteazza ca daca ai cate doua statii de mers si stai cate 15 min in fiecare statie nu prea e rentabil. Eu am trei mijloace de transport a cate 2,3si 5 statii  plus timpul aferent asteptarii  iar pentru asta platesc 3 lei, daca ma incadrez in timp. Nu e scump dar asteptarea si timpul devin din ce in ce mai scumpe sau mai pretioase.  Astfel ieri m-am decis ( ca si-n alte dati ) sa plec pe jos, drum de cca 40 min , avantajul e ca imi fac numarul de pasi, o noua gaselnita a timpului prezent.

CUM AM ECONOMIST  3 l3i.

Dupa ce am intrat intr-un magazin cu haine mai altfel, am iesit invingatoare fara sa fi achizitionat nimic, nu de alta dar hainele nu aveau eticheta cu pret, mare strategie de marketing ( NU) , caci daca nu vad pretul nici nu intreb, mi-e frica. Cand vad un pret si o haina misto am la ce sa ma gandesc si este foarte posibil sa revin...asadar..pune in pana mea pret ca altfel am sa cred ca dai pret dupa fatza si fata mea nush de ce da impresia de supra-pret.

Urmatoarea oprire a fost o librarie, cautam o carte care mi-a stranit interesul, ceva foarte interesant. Am mers in zona de carti si am iesit invingatoare dupa 20 de minute. N-am gasit cartea pe care o cautam insa am gasit ceva foarte misto - 28 ron, mai erau cateva insa si pretul la carti a explodat si nu inteleg de ce? asa de bine se vand ...n-a mai ramas nimic cu pret vechi?!!!!  Doresc sa mentionez ca in aceasta librarie timp de  20 de minute a mai intrat o doamna sa cumpere o felicitare si atat .. da Economie si multa PROSTEALA. Ne furam singuri caciula ca Prostii.

15 minute mai tarziu mi-a barait ceasul la manase pare ca am indeplinit targetul de 8000 de pasi. Victorie. In unele zile abia depasesc 2000 cu tot cu mersul la toaleta dupa 12 noaptea.

Am intrat sa ma uit la un magazin d-asta cu Black Friday din doua in doua saptamani. M-am uitat la vreo doua laptopuri...si m-au luat niste crampe ...instantaneu..la propriu.. sistemul de aparare inca functioneaza. Asadar am evitat cele doua magazine de mobila si ornamente in care imi doream sa intru, plus cel pentru animale..si m-am indreptat spre toaleta centrului comercial care-mi sta in drumul spre casa (si toaleta si centrul). Iesind din toaleta am mers inainte spre doua magazine de haine, din primul am reusit sa ies cu un rucsacel la reduceri ..30 ron, pentru fiica mea cea mica... sunt convinsa ca o sa-i placa mult, mai mult ca sigur acum sta aruncat pe undeva cu tot cu eticheta. Am reusit sa evit un magazin de haine si am intrat in urmatorul, nu de alta dar am card de membru cu reduceri si puncte, am iesit fara sa iau nimic si asta doar datorita unui apel telefonic de la serviciu, ce poate fi mai minunat decat un apel de la serviciu dupa ce tu ti-ai incheiat toate treburile acolo sau cel putin asa ai presupus, dar inca speri la promisiunea aia de care rad si curcile, mai bine nu o mai spui asa la toata lumea.

Mi-am dat muzica mai tare in casti si am mers in forta pana cand am trecut pe langa un magazin de bijuterii. Mai am doua saptamani  pana la salariu si doar 100 ron pe card insa din vitrina magazinului niste cercei  ma striga disperati sa-i salvez, sa-i plimb, sa-i fac parte din mine si ei promit sa-mi dea energia aceea de care am nevoie, sa-mi dea increderea in mine...si intru ..si-i salvez..70 ron sau putin mai mult, mult mai mult caci mai aveam niste bani lichizi prin portofel. 

In drum spre casa am mai trecut pe langa o librarie, as fi putut sa intru sa intreb de Arta PSI pe care o caut, niste stilouri superbe ma striga sa le salvez, s-au plictisit, sunt scumpe, poate ca nu-s destul pentru mine, fara sa le testez,  renunt la ele. Nu mai am bani, de data asta, poate data viitoare cand voi economisi cei 3 lei pe transportul in comun voi reusi sa-l iau, macar pe cel rosu cu pret decent. Desi tastele sunt mai bune uneori.

Am ajuns la 11000 de pasi, ma dor genunchii, cand intru pe poarta imi suna telefonul, e sotul meu, probabil a avut vreo presimitire ca iar fac economii. Recunosc ca de frica momentului in care se va apuca de citit bloguri n-am scris toate preturile exact, ca atunci cand scriitorii folosesc alte nume pentru a proteja identitatea, doar ca de data asta e cu cifre. Cel mai frica mi-e ca o sa vrea sa facem in sfarsit economii si sa -mi ia masina mult visata ( caci la concursurile astea la care tot particip, nu vor astia sa-mi puna numele la castigator);

Ajung acasa  ii spun ca ma dor genunchii si ca am economisit 3 lei dar am facut cam doua ore de la birou pana acasa, subtil spun ,,daca aveam masina nu se intampla asta" el ma convinge ca as fi cheltuit cel putin 40 ron pe motorina plus alte chestii, trafic, nebuni in trafic si cate si mai cate...gropi.


Doamneee ce bine ca ma pricep la economii! cat de curand vreau sa ma apuc si de Loz in plic, ultima data am castigat 50 ron si mi-am cumparat adidasi .. bine am mai pus eu ceva monede pe langa aia 50.

Pentru mai multe sfaturi va rog sa-mi scrieti pe Cer. Mai nou citesc zilnic CERUL.



Intre cer si pamant am ramas noi oamenii.



Comentarii

Trimiteți un comentariu

Comment or no comment?

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie