Invata sa fii mama - primii 5 pasi

 Nu sunt o mama perfecta dar am invatat multe si inca invat. Am gresit mult si mi-as dori ca voi sa nu gresiti la fel. Copiii mei nu au fost crescuti de bunici si de multe ori i-am ferit cat am putut de criticile lor. Aveti grija, bunicii vor sadi in copiii vostri aceleasi setari pe care le aveti si voi, daca sunteti mandri de asta e ok, daca ai niste defectiuni preluate de la ei ...mai gandeste-te.

Cele mai mari greseli se fac cu primul copil si nu pentru ca nu esti bun/a ci pentru ca vrei sa fii cea mai bun/a si sa-i oferi tot, daca se poate pe tava si sa nu se murdareasca.

Gandeste-te ca noi oamenii semanam foarte mult cu un calculator, telefon. El va rula in functie de setarile si programarile pe care le faci insa daca il lasi sa functioneze din inertie....doar va functiona cat sa-si faca oricine treaba cu el.


1. Nu-ti subestima copilul!  ,, E prea mic ca sa inteleaga!"- nu exista, sterge-ti aceasta setare.

2. Iubeste-l ! chiar daca a gresit si a inundat bucataria

3. Controleaza-ti reactiile, chiar daca  il vezi cu un cutit in mana

4. Invata-l sa iubeasca si uratul nu doar frumosul

5. Sadeste in el ganduri frumoase ,, ce frumos e afara!" , " ce frumos ploua!" ,, ce frumos ai desenat!" 

"ce turn interesant!" 

 Chiar daca tie ti s-a spus ca n-ai voce si bineinteles esti incapabil sa canti, tu incurajeaza-l sa cante doar ca sa se simta bine.

Eu imi amintesc lucruri de cand eram foarte mica, unele dintre ele au fost ingropate in subconstient. Insa una din aminirile mele sunt de pe vremea in care eram inca infasata, imi amintesc reactia bunicului meu cand am facut pipi in pat...inca de atunci m-am simtit vinovata si gresita, desi nu i-am purtat nicand pica pentru acea reactie in mine a fost sadita frica de a nu gresi.  Azi exista pampersul insa in momentul in care va fi invatat sa faca la olita, nu folosi umilirea copilului. Nu vrei sa faci asta copilului tau.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie