Romanul Adolescentului Miop - Mircea Eliade


Image result for jurnalul adolescentului miop
O alta carte ce at trebui sa faca parte din lectura obligatorie din scoli, mai obligatorie decat Fratii Jderi si alte chestii d-astea greoaie.
In fine, nu despre asta este vorba.
Vorba e ca l-am iubit mereu pe Eliade, mai mult decat pe Preda si mai mult decat pe multi altii... am trait si suferit alaturi de el Maytrei si aproape l-am inteles in replica ,, Dragostea nu moare " a lui Mayitrei Devi.
M-a fascinat ,, La tiganci" si ,, Sarpele" dar imi dau seama ca mi-as fi dorit ca prima carte sa fi fost ,, Romanul adolescentului miop....poate daca citeam cartea asta la 16 ani vedeam ca au mai trecut si altii prin problemele existentiale create de o corigenta sau de inadaptarea unui adolescent in .....societate din cauza problemelor financiare. As mai fi gasit un introvertit ca mine si mi-as fi dat seama in momentul ala ca mai am o sansa.
Acest roman, care de fapt este in jurnal ...caci de..Anne Frank m-a dus pe calea asta a jurnalelor si ca sa recunosc...de cand ma stiu am incercat sa scriu jurnale si sa citesc realitati si nu baliverne.... iar daca ma gandesc mai bine...Jurnalul Reginei Maria mi-a deschis acest apetit feroce.
Cum spuneam daca ti-e pofta de citit si esti la fel de dobitoc ca mine care pana la varsta asta nu mi-a picat in mana cartea asta....te provoc sa o deschizi si sa te plimbi alaturi de Eliade prin Cismigiu, prin parcul Carol care se pare ca doar comunistii l-au numit ,,Libertatii" - eu am crezut ca denumirea de Carol este noua si data dupa Revolutia din 1989 ...dar se pare ca acest comunism a fost doar o bucla in care s-a pierdut timp si oameni....dar n- as fi eu daca n-as divaga de la subiect cu fiecare ocazie....
Sper sa fiu sanatoasa si sa reusesc sa citesc tot ce mi-am propus...daca aveti in adolescent cititor...recomandati-i sa citeasca Romanul adolescentului miop inainte de Maytrei.
Pustiul asta a fost in pusti ca oricare....sau cum imi place mie sa ma regasesc in fiecare personaj...la fel de sarac ca si mine...caci e imposibil sa nu gasesti cel putin in punct comun cu personajul principal....fie aversitatea fata de matematica, fie miopia, fie planurile bine puse la punct pe care nu prea le respecti ci mai mult le calculezi.
Spor la citit, sper ca v-am facut pofta ! :)

Si totusi mai avem vreo sansa sa iesim din mediocru?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie