Un barbat pe nume Ove - recomandare :)


Un bărbat pe nume Ove

De obicei nu -mi plac cartile renumite si super recomandate de toata lumea...am eu o superstitie, plus ca m-am ars cu vreo doua carti...una foarte premiata, Alice Munroe careia pana la sfarist am tot incercat sa-i dau o sansa...si a fost una din momentele acelea in care mi-am cam pierdut vremea.

Cartea asta cu Ove, n-a inceput prea stralucit....chiar primul capitol nu m-a prins deloc, eram sigura ca nu am sa o pot parcurge pana la final... primul capitol l-am inteles insa abia dupa jumatatea cartii..asa ca nu sariti peste :).
Cu toate astea a fost una din cartile pe care am citit-o fara sa respir... in 4 zile. Patru zile e mult spus pentru ca 9h/zi sunt la serviciu + 2 drumul; acasa treburile casnice nu ma iarta niciodata ...si totusi am simtit aceasta carte ca un desert pentru creier....un deliciu.
Am ras cu rasunet si am plans cu lacrimi adevarate invartind paginile fara sa-mi dau seama. L-am regasit pe bunicul meu, ursuz si morocanos de care fugeau toti ...dar cu o inima de aur la care eu am ajuns, o inima care fusese pietrificata de prea multele incercari ale vietii. Am descoperit dragostea bunicii mele pentru el si am inteles-o....desi timpurile in Suedia sunt cu mult mai avansate decat erau la noi acum 20 de ani.
Am descoperit valoarea vietii, puterea de a schimba destine ...si m-au amuzat cumplit scenele de raca intre vecini....prieteni de-o viata si dusmani in acelasi timp...si asta doar pentru ca oamenii faceau orice inainte cu tot sufletul... iubeau complet sau deloc....asa cum si urau complet sau deloc....o alta implicare... superficialitatea inca nu se inventase.
Ove se dovedeste un om bun la toate si deschis la minte, va recomand cu caldura sa-l descoperiti si sa traiti fiecare moment din viata voastra. Caci ,, poti sa astepti sa mori sau poti sa traiesti", ai libertatea de a face alegerea asta.


Deasemenea raman recunoscatoare acestui Ove caci dintr toti cei care au incercat sa ma convinga ca pot si eu sa fac scoala de soferi si sa conduc * personal am o aversiune inascuta pentru asta, Ove m-a convins cu fragmentul asta:

"Ove o pironește cu privirea. Parvaneh are încă gura căscată. Ove îndreaptă un arătător foarte hotărât spre pedalele de sub picioarele ei:
— Nu‑ți cer să faci operații pe creier. Îți cer să conduci o mașină. Ambreiaj, frână, accelerație. Mulți dintre cei mai mari idioți din istoria omenirii s‑au prins cum funcționează. Și‑așa o să faci și tu.
Pe urmă, Ove spune cele șase cuvinte care, pentru Parvaneh, aveau să fie întotdeauna cel mai frumos compliment pe care avea să‑l primească vreodată de la el:
— Fiindcă tu nu ești complet idioată!
Parvaneh își dă la o parte de pe față o șuviță de păr năclăită de lacrimi. Apucă stângaci volanul cu ambele mâini. Ove încuviințează tăcut, își pune centura de siguranță și se așază mai bine pe scaun:
— Bun, apasă ambreiajul și fă cum îți zic.
Și, uite‑așa, în după‑amiaza aceea, Parvaneh a învățat să conducă."

Cartea poate fi gasita si in format pdf pe net. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie