Henry Miller -Tropicul Capricornului

 Dl Miller mai are niste carti scrise de care m-am ferit din chestii de mentalitate.

De exemplu , nu-mi place cum suna Tropicul Cancerului.

Dar stiu ca voi cumpara la  urmatoarele reduceri Sexus, Plexus, Nexus ...titlul astora imi place.


Despre Henry Miller- Tropicul Capricornului  va spun ca e o carte pe care am citit-o cu dictionarul langa mine si intr-o stare de excitatie absurda caci el nu scrie ca Sandra Brown, e la mii de ani distanta de ea..dar scrie intr-un fel de n-am cum sa va explic.

Dl. Miller te ia de sus si da cu tine de pamant apoi te lasa asa intr-o stare de amorteala si te ameteste cu vorbaria.






Personal m-au fascinat cateva coincidente din viata lui cu viata mea. H. Miller a murit in anul 1980, anul nasterii mele dar el a trait intr-o America a anilor 50 foarte asemanatoare cu Romania anilor 2000. Si o coincidenta frapanta de care sunt sigura ca doar noua ni se intampla e ...ca amandoi uram munca.. si mai ales munca asta care ne tine creierul ocupat .

Sunt la fel de imprastiata in ganduri ca si dl Miller (Moraru) si ...si mai multe puteti afla din carte..nu-mi place sa fac povestiri si analize pe text.

In cartea dnei Antoaneta Ralian ( https://alexmararoxd.blogspot.com/2021/12/antoaneta-ralian-amintirile-unei.html ) aflu ca toate cuvintele alea brute, aspre si cu aspect de organe sexuale au fost scrise de dansa cu o oarecare reticenta si cu aceeasi mentalitate pudica  ca si a mea. 

" Tropicul capricornului" a fost prima carte a lui Miller  tradusa de dna Ralian si din spusele dansei in urmatoarele si-a dat drumu' mai bine...abia astept sa vad. M-a convins fraza asta de mai jos:

"Ei bine, Miller a savarsit tocmai acest pacat: a oferit  erotismului un suport filozofic, metafizic, existential , a imersat , a incrustat cuvintele si pasajele asa zis obsecene in atata poezie, in atata insolita filosofie de viata si intr-o asemenea profunzime de imagini, uneori de-a dreptul halucinante, incat agresivitatea lor e neutralizata.  In amplitudinea viziunii lui, as spune cosmice, s-a dizolvat tot ce ar fi putut sa fie considerat trivial," ( A. R. ) 

Despre ,, Intelepciunea Inimii" tot a lui Miller tot ce va pot spune e ca n-am inteles nimic... acum am vazut si ca e tradusa de altcineva.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie