IASI -IUNIE 2023 #Romania pitoreasca 2023




 Weekendul trecut am fost prin Iasi , palatul de cultura, biserici...drum lung..aglomeratie ca-n Bucuresti.






Am prins fix ziua Color Run asadar centrul Iasiului era putin inchis, iar traficul groaznic.




Mi-a placut mult ca in jurul Palatului de Cultura oamenii se relaxau si de jucau pe spatiul verde.

Apoi intr-o zona destul de restransa am avut ocazia sa vizitez trei biserici ortodoxe si catedrala catolica.








Bisericile ortodoxe diferite si frumoase in felul lor insa nu pot sa va povestesc intamplarea la care am asistat. La moastele Sfintei Paraschiva era o coada destul de lunga pentru mine asa ca am intrat in biserica pe intrarea principala si am incercat sa ma conectez de la distanta, desi sunt usor sceptica insa am credinta mea mult pra puternica, asa ca nu ma judecati. Am simtit o energie, acel ceva special. Pe laterala moastelor era o cutie pentru ..stiti voi.. si langa se afla un preot care dadea credinciosii cu mir. In biserica se aflau si doi copii pana in 4-5 ani impreuna cu parintii care zburdau copilareste prin biserica si faceau putin zgomot de copii, preotul le-a atras atentia parintilor si apoi copiilor ...ca nu prea au voie pe la icoanele din fata altarului....am plecat.

In drumul meu a rasarit catedrala catolica in care am intrat asa cum intru de obicei plina de curiozitate, in plus ceva ma atrage mereu inauntru. Curtea bisericii era plina de copii, grupuri -grupuri cu niste cartonase in mana stateau la coada sa participe la niste concursuri sportive sau de indemanare , de tot felul. Galagia lor era mai mult decat placuta. Pe un caldaram jos erau doi copii trecuti de 12 ani alaturi de un preot, vorbeau. Niste maicute ba pe banci, ba pe langa biserica. Copiii care nu participau la aceste concursuri stateau tolaniti pe iarba , citind,vorbind sau butonand telefonul. Alti copii vindeau popcorn si limonada. 












Am intrat in catedrala/ biserica  principala unde se intampla un botez, minunata, cred ca singura biserica in care intru si vad filmul biblic al lui Isus intr-o banda circulara. MI NU NAT. As fi vrut sa mai raman insa n-am vrut sa stanjenesc cu nimic botezul oamenilor. 

Langa aceasta catdrala se mai afla o biserica mai mica dar nu foarte mica. Am intrat timid, era aranjata pentru o nunta. Iesind in curte vad mireasa si mirele fara alai care erau intampinati de un preot. Am fost foarte impresioanata de aceasta atmosfera .




Pe drumul de intoarcere spre Vaslui sus pe un deal ( movila lui Burcel - care-i de fapt Purcel si care are o legenda frumoasa..search on google)  se vedea manastirea Stefan cel Mare inteleg ca biserica se numeste Sfintii Constantin si Elena  .  Sotul meu care n-a avut parte de plimbarea prin Iasi  a facut repede dreapta.  

Peisajul vazut de sus mi-a dat senzatia de Rai.



 In biserica mare ( nu prea mare insa mai exista una mai mica)  se ruga un preot, trecand prin gradina spre biserica mica de lemn un calugar ma intampina cu ,, Doamne ajuta!" se apropie de mine , ma binecuvanteaza , ma intreba daca sunt bine si raman blocata ...prin cate manastiri si biserici am fost e prima data cand mi se intampla asa ceva. 

 







Biserica mica imi aminteste de casa strabunicilor mei, mica dar plina de liniste. La intoarcere, intru in biserica mare ca sa -i iau Anei o bratara...dar cand intram ...un alt calugar vine la noi ne miruieste si ne ofera o carticica de rugaciuni. 


Cand ma duc sa-i platesc bratarile, carbunii, tamaia si doua iconite ma intraba de unde suntem si daca suntem prima data acolo, afland ca am venit de departe ne ofera doua icoane ca amintire. Doamne iti multumesc pentru acest loc minunat si ca mi-ai dat prilejul sa-l accesez.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie