#Nicola Teslax - Autobiografie - pe scurt

 

In urma cu aprox 10 ani  nu stiam nimic despre Tesla, nici macar despre marca de masini printre cele mai bune din lume. Culmea e ca am aflat despre el nu prin prisma inventiilor sale ci mai degraba prin fixul lui pentru cifra 3, asta e imi plac ciudateniile :D.
Cand am vazut autobiografia in raftul unei librarii nu m-a mai interesat decat achizitionarea si citirea cartii.
Cuvantul inainte trebuie citit.
In primele 3 zile am citit mai mult de jumatate.
Desi multe explicatii si descoperiri eu nu le pot intelege din cauza faptului ca la un moment dat am fugit de tot ceea ce inseamna fizica si matematica...faptul ca  a explicat vibratia si a vizualizat planetele ca facand parte dintr-un sistem motorizat ... blowed my mind.
Se pare ca Tesla este cu mult peste Einstein, in momentul in care am inteles ca  la inceputul anilor 1900 el nu a prevazut doar telefonia mobila, radar, curent alternativ dar a si previzionat internetul...desi toate se intamplau inaintea timpului sau asa cum singur spune ,,lumea nu e inca pregatita". 
Tesla si D'avinci se aseamana foarte mult nu atat prin faptul ca ( se spune ca)  IQ-ul lor a fost in jur de 500  ci mai ales pentru faptul ca par veniti din viitor. Pe mine personal ma frapeaza cel mai mult faptul ca amandoi au studiat  vibratia dar si faptul ca amandoi erau talentati pe mai multe planuri. Insa ceva ii deosebea sau poate nu ...pictura... caci si Tesla a fost angajat la un moment dat ca desenator tehnic.
Despre Tesla imi permit sa spun ca incendiile care i-au incetinit inventiile nu au fost intamplatoare ( aceasta este parerea mea personala) . E clar ca atunci cand esti foarte bun ai si foarte multi dusmani.



M-a amuzat ( desi stiu ca pe el nu) faptul ca un magnat ii promite la un moment dat 50.000 de dolari dupa ce duce la capat un proiect, am trait si eu asta si mi s-a parut incredibil ca unui om de talia sa a putut sa i se intample asta. 
Relatia sa cu Mark Twain, care prin cartile sale il salveaza de o boala grava (in copilarie) - caci mintea si disocierea acesteia ajuta in procesul vindecarii. Un subiect studiat si documentat pe care multimea in gandirea sa .... limitativa,.. nu o accepta. 

Dar si relatia sa cu Edison, al carui angajat de baza este o perioada...dupa care... curentul alternativ ii departe si nu numai.

Ce trebuia sa inteleg din tot e ca asa cum am mai spus-o si vis-a vis de pandemia covid- Economicul si banul primeaza ...pe toate planurile, poate de aici si vorba ca Banul e ochiul stiti voi cui.  Desi Tesla a vizualizat niste inventii ....aproape gratis pentru omenire acestea au fost ucise din fasa si nesponsorizate... caci .... va las sa va dati seama singuri  de ce.




Pe mine m-au fascinat intotdeauna inventiile si se pare ca si Nicola mosteneste aceasta latura de la mama sa care inventa tot felul de unelte pentru a-si usura munca in gospodarie.  Descoperirile oricat de mici ar fi ele iti dau o satisfactie aparte.





Din pacate nici acum lumea nu este inca pregatita pentru un Nicola Tesla, omenirea abia acum are un minim de constienta asupra inventiilor lui. Si daca va intrebati DE CE anumite chestii nu au fost inventate ? va spun eu ... pentru ca in mana cui nu trebuie ( si de obicei acolo ajung) aceste lucruri pot fi mai mult daunatoare decat utile. Dar cel mai important este ca Nicola Tesla  dincolo de timp mi-a deschis ochii asupra unor lucruri.. telemagice ... in care nu eram sigura de ce sa cred si nu intelegeam de ce se considera a fi tabu, oculte si interzise. ..si mai ales de ce multi se lasa pacaliti. 


MULTUMESC 





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie