De ce iubesc Romania? Iubesc Romania ?!!

In curand vine ziua Romaniei...noroc cu Protv-ul ca are zi de nastere comuna...asa se mai sensibilizeaza poporul ..cu televizorul. Si ca de obicei mi-au dat o tema de gandire...si asa aveam neuronii in stand -by. Au intrebat poporul de ce-si iubeste tara..si m-am intrebat si eu ..inca ma mai intreb..... Cand eram la scoala si citeam de bataliile cu turcii ..de Stefan cel Mare si Mircea cel Batran si mai ales de idolul omenirii Vlad Tepes iubeam tara asta ...mi se injectau lectii de iubire de tara, povesti cu oameni care sarutau pamantul asta ca si cum ar avea o alta compozitie chimica.....Acum ....acum????...o mai iubesc???....
Greu de spus..iubesc muntele cu frumusetile si cetatile lui desi un weekend la Predeal e mai scump decat un weekend in Austria...desi pe partie te adulmeca cainii infometati ..desi pe albiile raurilor si nu numai gasesti o mare variatie de peturi iar cand se topeste zapada ...zana zanelor devine baba cloanta. Iubesc Marea Neagra la care alerg in fiecare vara cu sufletul la gura si cu familia dupa mine ..dar pana acolo ...admir sinele de tren ...si gunoaiele din gari,,,acum doi ani in gara Fetesti am vazut cutii de bere si peturi care zaceau de ani de zile printre sine...am admirat oamenii la lucru ...stand ...dormind ..mancand ....,,lucrand ,, la o linie mai performanta ...caci trebuia sa stam aproape o zi in tren. Iubesc Marea cea mare desi toata lumea fuge sa o vada dupa malul bulgaresc...mai ieftin si mai curat....desi catelele de nisip pe care le construiesc cu fiica mea le ornam cu chistoace ci nu cu scoici...desi oamenii o folosesc pe post de toaleta si cos de gunoi...iar valul ce va veni iti poate aduce oricand ceva nou, inedit si deosebit de scarbos.
Nu iubesc Romania pentru ca mi-a zgornit toti prietenii si o parte din rude peste hotare la munca...ei o iubesc...pentru ca Romania e buna de iubit doar in poze...si de vizitat 5 zile pe an.
Nu iubesc Romania pentru ca desi natalitatea e scazuta ...in crese, scoli si gradinite nu sunt locuri. Desi invatamantul e gratuit..strangem bani pentru creta, burete, perdele, scaune si ce-o mai fi...eventual pentru copii minoritari  sa aibe si ei neste caiete speciale desi parintii vin sa-i ia de la scoala imbracati in haine de firma si nu-si fac niciodata griji ca n-au copii cu cine sa ramana acasa . Nu iubesc Romania caci daca ai nevoie de o simpla adeverinta de la o institutie poti astepta si 30 de zile pentru ea sau toata viata daca nu insisti cu o ciocolata macar. Nu iubesc Romania pentru ca parcurile (cel putin in sectorul 5) se fac doar in luna alegerilor  o data la 5 ani. Nu iubesc Romania pentru ca e o mare iubitoare de caini...de caini fara stapan...care te nconjoara si te sfasie...iubitorii de caini nu-si duc copii pe jos la scoala ci cu masina personala. Nu urasc cainii dar nici ei nu ma urasc pe mine doar ca au inceput sa bantuie in haita si sa sfasie orice de foame..nu pot sa plec in fiecare dimineata cu codru de paine pentru cei 20 de caini pe care ii intalnesc pe strada. Nu iubesc Romania pentru ca Brigitte Bardot poate veni sa ne inoculeze iubirea pentru caini fara sa ia macar unul cu ea la Paris ca sa-l iubeasca si sa-l lase in strada sa traiasca si sa se inmulteasca. Nu iubesc Romania ..tara unde mamele isi arunca copii pentru ca n-au ce sa le dea sa manance ..iar cand o mama isi abandoneaza cel de-al saselea copil nou nascut fara sa-l dea spre adoptie nimeni nu se sesizeaza sa o sterilizeze. Nu iubesc Romania pentru ca vanzatorul se uita chioras la tine cand iti iei restul de 20 de bani. Nu iubesc Romania pentru ca ea -si stie drepturile dar le ignora pe ale mele. Atunci cine ma tine sa nu plec??? ...cine ma pune sa n-o iubesc???...de ce nu iubesc Romania? As vrea sa o iubesc ...e ca si cum mi-as dori sa-i mai dau o sansa...pentru ca stiu ca saraca e plina de paraziti si necesita o noua deparazitare . Am iubit Romania in 89...desi aveam doar 9 ani...am simtit adrenalina ...am iubit initiativa ...am iubit libertatea ..iar in cimitirul eroilor in care m-a dus tata la cateva luni ..n-am vazut chipurile copiilor ce-ti zambesc acum had din poze ...erau niste cruci de lemn impersonale...am vazut dragoste, lupta, vointa, libertate. Acum cand trec pe langa cimitirul eroilor..las capul in jos ...umil si trist dar liber sa spun ca nu mai iubesc Romania. Nu o mai iubesc pentru ca m-a tradat si m-a lasat de fiecare data cand am avut nevoie de ea. Pentru ca in piata tiganii vand tigari de contrabanda cand politia e la doi metri distanta ..pentru ca ramai fara portofel doar intr-o secunda de neatentie...iar politistul iti rade in nas. Pentru ca salvarea vine si peste 3 ore daca nu esti pe moarte. Pentru ca am strans 1 leu pentru Ateneu si acum strangem 2 euro pentru orice. Pentru ca aici nu se incurajeaza munca la negru dar se jecmaneste angajatorul si angajatorul jecmaneste angajatul, Pentru ca pensionarii au pensia mica iar multi au salarii mult mai mici decat pensiile lor..dar nu au timp si energie sa se planga. Imi place totusi ca facem haz de necaz...mereu ne amuzam cand vedem cat de prosti suntem...toate ajutoarele sociale sunt cheltuite prin carciumi...dar la iesirea din carciumi se mai face din 2-1 uneori si asta ajuta omenirea si asa suprapopulata. Imi place ca vrem autostrazi ....chiar daca jumatate din populatia Romaniei inca se mai spala la lighean si ard de la o lumanare. Imi place ca in fiecare iarna raman fara curent in casa din cauza unui transformator prea vechi si prea multe instalatii licaritoare..si furt de curent...dar ce sa facem? asa ne trebuie ca am ramas aici. Doamne daca as avea timp ...cate as mai avea de spus ...despre cauciucurile de iarna, despre alocatia unui copil, despre nediscriminarea femeii la angajare, despre jecmaneala si promotiile din supermarketuri, despre spaga noastra cea de toate zilele, despre medicii de familie prea incompetenti si prea ocupati, despre popi si tarife despre faptul ca mai liber ca in Romania nu poti sa fi niciunde...
Iubesc Romania pentru ca .......nu ma iubeste. E asemeni unei iubiri copilaresti cand tu ii trimiti biletele si ea nu-ti raspunde si se face ca nu te vede iar tu o iubesti si mai tare...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie