Povestea mea - Michelle Obama

 E prea mult spus : recenzie...e mai mult o invitatie.

Am spus-o si ma repet nu-mi plac cartile laudate si nici filmele din categoria asta, de multe ori raman doar cu dezamagirea.


Povestea mea - este una dintre putinele  carti pe care le-am savurat asa incet....la foc domol......am citit-o asa cum rumega o vaca iarba. Mi-a luat vreo doua luni si jumatate ( din care vreo 10 zile de concediu- zile de citit)  sa parcurg cele peste 600 de pagini si a fost genul de carte pe care am citit-o din scoarta in scoarta cu tot cu multumiri....iar Prefata ( partea pe care o ocolesc intotdeauna) a fost DELICIOASA.

NU e doar povestea unei prime doamne ale Statelor Unite asa cum am crezut eu initial cand...fie vorba intre noi am descarcat cartea de pe un site...doar pentru ca pretul mi se parea destul de mare pentru o carte pe care eram convinsa ca am s-o abandonez dupa primele pagini...ce ar putea sa scrie o fosta sotie de presedinte?!! 

Povestea copilei Robinson mi s-a parut de o simplitate extraordinara...desi facea parte dintr-o familie de mijloc din Chicago, Michelle se juca cu papusi Barbie...pe vremea cand mamele noastre inca se jucau cu papusi facute din carpe sau papusoi....desi eu am prins papusile Aradeanca caci Barbie in anii '80 nu aparusera in Romania...asta asa ca o paranteza ...sa vedeti cam pe unde ne aflam noi fata de ei. Si am tot avut sentimentul asta de inapoiati in anumite fragmente.

Am adorat-o pe Michelle ( cam asa cum o ador pe Regina Maria )  si l-am vazut pe Obama prin ochii ei de femeie indragostita si o familista convinsa, o femeie ide o inteligenta remarcabila.  Recunosc ca acest Obama este unul dintre presedintii mei preferati, genul de om pe care l-as vrea la conducerea lumii...insa in aceasta carte am realizat ca viata unui presedinte SUA nu este chiar simpla, ca in spatele lui sunt mii de oamni care lucreaza permanent, ca inchisoarea la domiciliu e ceva infim pe langa un presedinte care nu poate pleca fara o armata de oameni dupa el.  Si ca sa vedeti ca n-am gusturi proaste din carte veti vedea ca pana si regina Angliei i-a placut pe acesti oameni cu adevarat deosebiti.
Am invatat de la Malia ca in orice circumstante putem fi liberi doar daca nu ne lasam afectati de ce e in jurul nostru.

Recomand aceasta carte pentru caldura, iubirea, compasiunea, inteligenta lui Michelle, pentru informatii, pentru declicul pe care l-am avut spre finalul cartii cand mi-am dat seama din nou ca evolutia lumii e o involutie si ca  de fapt asa inapoiata cum e tara mea, prefer sa traiesc aici unde accesul la arme  e infim si politica  murdara e mic copil (todler ca sa zic asa).  O poveste de viata si de dragoste superba, un om asumat care stie sa multumeasca oamenilor din jurul ei, care apreciaza munca majordomilor si a bucatarilor, care sufera, iubeste si evolueaza continuu fara target, doar isi propune ceva si realizeaza.
Un om care iubeste libertatea si viata fara sa o judece ( desi e avocat).


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie