Craciunul la oras - 2022

 Merul cu transpotrul pubic e benefic conectarii la realitate. Pe la ora 16 cu doua zile inainte de  Craciun ma urc in 385 cu gandul de a ajunge acasa. Oamenii cara pungi de cadouri, unele achizitionate la supra pret chiar din Targul de Craciun aflat in inima bucurestiului fix langa tumora centrala numita si Casa Poporului. Ascult in casti Michael Jackson pe Spotify, toata ziua la birou mi-am imbacsit colegii cu colinde, n-au avut ce face, colegul din fata mea mi-a promis ca de Craciun trece pe manele.

In autobuz nimeni nu zambeste, ochii sunt in telefoane, nu ne imbrancim si nu ne injuram, de fapt Michael nu ma lasa sa ascult nimic in jurul meu.

Traficul e infernal, lumea consuma benzina din magazin in magazin in cautarea cadoului perfect care de cele mai multe ori va starni un zambet de complezenta si rareori va fi apreciat la adevarata lui alergatura,

De anul acesta am dat-o pe fata, copiii mei stiu cine e Mos Craciun, stiau de anul trecut insa ne-au lasat sa mai credem ca-i putem surprinde. Nici copiii nu mai sunt ce erao o data.

In statie la tramvai ma gandesc ca ar fi bine sa vina un 8, ma duce mai aproape de casa, linia e pustie , iar la cca un kilometru  in departare se intrezareste un tramvai. Se apropie fara graba, doar oamenii sunt grabiti sa urce si sa coboare. Cara dupa ei brazi, carnati, varza murata, sacosi voluminoase . Ma urc cu gandul sa -mi intrerup traseul traversand putin Liberty Mall, e in statie, in plus azi mi-au intrat niste firimituri de prima si poate reusesc sa ma agat de ceva porcarii de Craciun, mici bucurii de moment in epoca consumerismului.  In tramvai o doamna incearca sa intre in vorba cu mine, Michael imi canta ,, we are the world" , imi dau seama ca mi se adreseaza pentru ca-si utlizeaza privirea si zambetul, imi dau o casca dupa o ureche si -i raspund politicos ca nu am nevoie sa stau jos..dansa se ridica..eu la prima cobor ii spun, ii zambesc si intorcand fata ma lovesc de privirea unei doamne machiate destul de exagerat cu pretentii de doamna, zambetul meu se loveste de fata ei acra si intra la loc. Pun casca. Ma pregatesc sa cobor numarandu-mi banii in gand. Dar surpriza, vatmanul uita sa schimbe macazul si ma duce pe traseul lui 8, s-a dus plimabarea mea prim mall, yuppi, 3 calatori nervosi isi dau seama si coboara din tramvai, toti ceilalti sunt ocupati sa dea like pe facebook unor serbari de la gradinita. Doua statii mai tarziu cobor in statia in care -mi doream sa ajung de la bun inceput.

Imi astept autobuzul, in statie miroase a porc parlit, a carnati cu usturoi, a varza acra. Oamenii cara niste sacosi de la Kaufland si Lidl-ul din zona, eu ma gandesc ca suntem bine. Mie de Craciun imi aunge un pop-corn si un film bun, dar cred ca totusi vom face o salata de boeuf si vom coace o prajitura sau niste briose doar pentru a petrece timp cu fetele, voi incerca sa nu tip cand va fi bucataria praf la final . Apropo anul asta nu sterg praful de Craciun, fac o curatenie uzuala. Mi-as dori sa ninga de Craciun. Nimic nu se compara cu niste fulgi mari de zapada de Craciun. In rest sa fim sanatosi si sa avem constiinta de a ne bucura de ceea ce avem ...azi -noapte am avut un adolescent care -si-a improvizat o dicoteca + karaoke in propria camera, m-a trezit, nu m-am bucurat pe moment dar ar fi trebuit, pentru ca pur si simplu si-a adus in propriul univers ceea ce-si doreste.

Craciun fericit!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie