Verb - mod si timp

 Am constatat  cu stupoare ca fiica mea in ultima luna a trecut prin tot timpul indicativ cam ca gasca prin apa.

Imi amintesc ca la fel am trecut si eu pe la primele lectii pana cand o doamna deosebita m-a invatat timpurile in limba engleza + diateza pasiva printr-o metoda simpla si scematica. Dna Marilena Marinescu care traieste si azi in inima mea.

Am facut schema de mai jos pentru cei care vor sa-si faca o imagine clara si sa inteleaga ca lucrurile sunt simple... desi nici eu nu inteleg nici pana in ziua de azi mai mult ca perfectul . Dar,..pot sa va explic simplu viitorul anterior care se foloseste in fraza si mai ales  precedeaza o conditionala de timp.

Eu voi fi terminat de gatit cand vei veni tu de la scoala. ( normal ca sa pun masa si sa mananci :D )

VERBUL – moduri și timpuri

M O D U R I L E     P E R S O N A L E

 

MODUL INDICATIV

MODUL

CONJUNCTIV

MODUL

CONDIȚIONAL-

OPTATIV

MODUL

IMPERATIV

TIMP PREZENT

TIMP VIITOR

TIMP PERFECT

SIMPLU

TIMP PERFECT

COMPUS

TIMP

IMPERFECT

TIMP MAI MULT

CA PERFECT

TIMP

PREZENT

TIMP

PREZENT

 

 

eu merg

tu mergi

el merge

noi mergem

voi mergeți

ei merg

eu voi merge

tu vei merge

el va merge

noi vom merge

voi veți merge

ei vor merge

Eu mersei

Tu merseși

El merse

Noi merserăm

Voi merserăți

Ei merseră

Eu am mers

Tu ai mers

El a mers

Noi am mers

Voi ați mers

Ei au mers

Eu mergeam

Tu mergeai

El mergea

Noi mergeam

Voi mergeați

Ei mergeau

Eu mersesem

Tu mersesei

El mersese

Noi merseserăm

Voi mersese

răți

Ei merseseră

Eu să merg

Tu să mergi

El să meargă

Noi să mergem

Voi să mergeți

Ei să meargă

Eu aș merge

Tu ai merge

El ar merge

Noi am merge

Voi ați merge

Ei ar merge

 

Mergi!

 

Mergeți!

 

 

M O D U R I L E       N E P E R S O N A L E

MODUL INFINITIV

MODUL  GERUNZIU

MODUL   PARTCIPIU

MOD SUPIN

a merge

a colora

Mergând

colorând

Mers

colorat

de/ la / pentru mers

de/ la/ pentru colorat

 

 



MODURILE  VERBELOR   ( CELE CU VERDE)




                    TIMPURILE VERBELOR

                                     INFINITIV      PREZENT – A INVATA

                                                                  PERFECT – A FI INVATAT

 

 

                         INDICATIV          PREZENT – eu invat

 

                                                                             VIITOR             -    EU VOI INVATA

                                                                             VIITOR ANTERIOR EU VOI FI INVATAT       

                                                                         VIITOR  POPULAR/ VORBIT EU O SA INVAT        

 

                                          IMPERFECT  - EU INVATAM

                                         PERFECT COMPUS – EU AM INVATAT

                                         PERFECT SIMPLU  - EU INVATAI (te gandesti la cum vorbeste un oltean )

                                            MAI MULT CA PERFECT – EU INVATASEM

 

                                 IMPERATIV    - Tu, invata! – pers a 2a sg   

     -         Voi, invatati! – pers a 2a pl

 

 

                                  GERUNZIU - INVATAND

 

                  

mai sunt moduri si timpuri insa acesta este esentialul


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie