Greva profesorilor 2023

 Se vede ca am fost cuceriti de romani. Dacii si romanii se pare ca nu s-au inteles niciodata si asa s-a nascut poporul Roman ( a se citi diactritica pe a) caci doar caciula asta de la a se pare ca a mai ramas de la daci.

De ce zic ce zic? Pentru ca de toata lumea are o parere, toti suntem honoris doctorus parerologus, noi nu putem gandi unanim. Ne-ar fi mila de profesori dar in ziua de azi sunt atatia parinti care dau lectii si se cred mai destepti, sa ma ierte Doamne, Doamne dar multi habar n-au ce zic... fix aia care nu prea s-au omorat cu scoala au de comentat..ca meditatii, ca pierdere de vreme, ca dezinteres. 

Eu nu zic ca toate cadrele didactice sunt la fel, am vazut niste cazuri de Doamne fereste! dar am vazut si cazuri care au venit cu chestii d-acasa, material didactic, ore suplimentare etc. Stiu si cazuri ( din pacate foarte multe) care faulteaza fix romana si matematica, materii esentiale la examene, bazandu-se pe meditatii...practica perpetuata inca din 1994 ( pe vremea mea). Oare de ce?

Cunosc copil care a facut meditatii inca din clasa a 2a. Stiu si cazuri in care daca vrei la o anumita invatatoare trebuie sa dai ceva...insa coruptia incepe de jos pana la minister pe cale ierarhica...n-am dovezi pentru ceea ce spun, nu acuz pe nimeni asa ca puteti sa considerati aceasta descarcare nervoasa drept un pamflet...o aberatie. Dar toti absolut toti stiti care este adevarul .

Am intalnit si elev care -si permitea in pregatitoare sa zica si sa faca orice doar pentru ca vine mama la scoala si face reclamatie. Fiica-mea chiar s-a uitat chioras la mine cand i-am spus ca eu nu fac reclamatii imi place sa discut constructiv si sa rezolv problema. Pai X poate sa faca orice ca mama lui vine si face reclamatie la directoare, tu de ce nu vii?

In fine, pe langa toate astea am intalnit mai multe cazuri de cadre didactice implicate, daruite decat cazurile mentionate mai sus. Si totusi e normal ca un profesor, om care-ti formeaza copilul si care trebuie sa aiba cat de cat o tinuta in fata clasei, e normal sa aiba un salariu mai mic sau egal cu un functionar public?

Este oare normal ca in invatamantul romanesc de stat si gratuit copilul sa vina cu carioci de scris pe tabla de acasa..sau creta...sau perdele... sau eu mai stiu ce?

E normal ca un profesor de stiinte sa cumpere baterii ca sa poata face o demonstratie la clasa.

Eu sunt de acord cu faptul ca profesorii merita un salariu decent dar de asemenea mi-as dori si niste controale pe bune, niste consilieri pe bune atat pentru elevi cat si pentru profesori. Absolut fiecare elev ar trebui sa beneficieze de minim o ora de consiliere pe luna cu psihologul scolii. Nu doar x, de care sa rada y apoi. Daca nu se salveaza nimic azi ..nu stiu ce va fi maine....


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie