DEVIRUSARE DE CREIER

Asa se intampla cand ramai stapan pe telecomanda, singur acasa.
Asadar am vazut aseara un reportaj pe Tvr2 care mi-a pus my brain on fire.
Nu stiu cum sa incep... da...cu inceputul.

Asadar, eu nemultumitul, (vaicator.ro) mai ales de tara in care traiesc mi-am dat seama ca in America e mul mai rau. Totul inseamna bani.. si aici mi-am dat seama ca m-am cam pierdut de-alungul vietii, cel mai fericit esti in copilarie cand nu ai grija lor. Dar apoi ai grija sa nu ajungi un addicted to the money.
N-am prins reportajul de la inceput, dar am vazut cum in marile companii, angajatii au asigurari de viata ..iar in cazul de ,,death of the peasant" - asa se numeste boul muncitor, negru pe alb, in asigurare; compania incaseaza o suma mare de bani; asadar valorezi mai mult mort decat viu. Familiile indoliate erau marcate, mai ales cand defunctul a fost trup si suflet pentru companie...iar aceasta a incasat banii pe asigurare fara sa ajute familia cu o centima. Deja omul are o valoare asemeni vitelor, doar ca in viu costul este mai mic. Mentionez ca ei habar n-aveau de aceasta asigurare. Iar companiile sunt unele de renume mondial.

Am vazut cum majoritatea absolventilor de Havard lucreaza la Bursa si in banci, sistemul fiind condus de acestea. Bursa a devenit ,,un loc sfant" iar bancile sunt biserici in toata regula. Si cum la noi era o melodie " Partidul te vrea PROST" in capitalism  BANCA TE VREA PROST, asadar fa o refinantare cu ipotecare si vei ajunge in linia intai.

 Am vazut ca nici reporterul nu a inteles prea multe din termenii de la Bursa, eu nu inteleg nici macar sistemul ( nici nu mi-am obosit neuronul cu asta), asadar nu-i nicio pierdere.

Am inteles ca nu doar eu credeam ca acest CAPITALISM  e infect caci daca am eliminat Comunismul, Dictatura (chiar in adolescenta ei plina de zvac) acest CAPITALISM  va fi greu de eliminat mai ales pentru ca e creat pentru Noi ( noi ce bogati) care alergam sa prindem pestele cel mare calcand restul animalelor in picioare.

Desi nu-mi prea plac blasfemiile ...de data asta m-au luminat.
Daca omul cu o paine si peste si o multime de norod flamand in jur, la intrebarea ce facem/ Isus i-ar fi raspuns:
- Du-te la Bursa de Valori, inmulteste-le apoi vinede-le.
Si daca pe muribund l-ar fi intrebat inainte de vindecare:
- Ai asigurare de viata?!
Da, sinistru. Dar asta traim noi acum, am uitat de valori, de simplitate, si am redirectionat fericirea spre imposibil desi e atat de simplu sa fi fericit.

Aha si pe sfarsit..(asta mi-a placut maxim) am vazut cum angajatii din doua companii cu drepturi egale.
In prima, desi era o fabricuta medie, toti angajatii aveau acelasi venit si toti erau actionari, fiecare dadea cat de mult putea pe bucatica lui, participau toti la sedinte si fiecare era luat in considerare, toti era multumiti si culmea e ca zambeau.
A doua era o fabrica de paine/ patiserie in care marele Director avea acelasi salariu ca cel de la linie, si nu era nemultumit ...chiar spunea ca nu-i trebuie nush ce marca de masina atata timp cat este fericit. Oricare dintre ei puteau munci peste program pentru marirea venitului si culmea toti erau multumiti.
Nu discutau pe la colturi ca x munceste mai putin si y mai mult,  ca desi muncesc la fel au salarii diferite...nu frate...si asta parea un fel de comunism.
Oare o companie nu e o tara mai mica? Multi dintre noi accepta dictatura la munca desi cand iese pe usa e liber democratic ..dar fara prea mult timp...
Oare concurenta, nu e un mic razboi? Oare falimentul, nu e o infrangere?

De data asta vaicaretz.ro se va multumi cu firimiturile primite si va cauta in alta parte fercirea..undeva dincolo de material....oare e posibil?

Comentarii

  1. Asta este si motivul pentru care mi-am mutat locul de munca acum aproape doi ani si mi-am dorit sa lucrez intr-o firma mica spre medie. Am fugit de o conducere si un capitalism conturat de un comunist sub acoperire.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Comment or no comment?

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie