@REGINA MARIA - CAPITOLE TARZII DIN VIATA MEA

Inainte de a va spune 3(00)de cuvinte despre Regina si carte. Am sa va fac o incursiune in viziunea mea de pana acum.

1. Draga mea bunica materna, sufletul meu de dincolo, il detesta pe regele Mihai; ea fusese un copil sarac ce muncise pe plantatiile regelui, culesese struguri cu botnite la gura in timp ce el se plimba printre randuri. Ea a avut o viata cumplita, un biet copil trimis la munca desi cred ca nu ar fi fost imperios necesar. Ideea e ca bombanea ori de cate ori auzea ceva despre el. Iar eu am trait prin viziunea ei muult timp.

2. Istoria din scoala generala/ liceu - unde dadeam si teza ; chiar daca era dupa revolutie  nu mentiona o litera despre Regii si Reginele noastre, doar ani si teorii idioate.

3. La o discutie in familie, o alta bucata din sufletul meu de dincolo, dar din partea paterna de aceasta data a metionat numele Reginei Maria: frumos, cald si cu admiratie.

Acum, am luat cartea asta cand am gasit-o la un pret decent pentru mine, e cam greoaie, poate si pentru ca e scrisa de o fosta regina ci nu de un scriitor  profesionist sau poate pentru ca era ingradita de fiul ei sa nu dea prea multe din casa. Sau poate pentru ca nu prea am eu timp.



Am aflat o multime de lucruri. 

- singurii oameni ce au facut ceva pentru Romania, au fost de provenienta straina; Regina Maria chiar si-a iubit poporul asta adoptiv, pe care noi azi il scuipam
- Maria, a fost liantul intre noi si restul lumii. 
Mama ei era fiica lui Alexandru cel Mare ( Rusia) , tatal fiul Reginei Victoria din Maria Britanie. Astfel Maria se putea intalni in familie pentru a cere ajutor si a ajuta Romania in trasarea ei pe harta. George, regele Angliei era varul ei alturi de care copilarise. Surorile ei erau regine si ele prin Europa, o Europa care inca nu fusese inca impartita, hartile fiind in formare

  Sunt povesti despre cum a interactionat cu oamenii, cum a ajutat soldatii in timpul razboiului la Iasi, cum a vizitat Transilvania dupa ce aceasta a fost lipita de tara. Cum a transformat o masina in AMBULANTA/ Salvare...si cat de multa osteneala si-a dat prin spitale....Acum inteleg si numele clinicii private Regina Maria, pe buna dreptate, felicitari initiatorilor
 
Sunt prezentate vizitele la Paris, in Londra, intalnirea cu oameni importanti ai vremii, legatura cu Crucea Rosie, zilele dedicate presei, adulatia fata de o Regina straina.

Mi-a mai placut mult cum regina, in drumul ei prin Transilvania alaturi de Ferdinand, (unificare de care se bucura atat de mult dar nu fara sa se gandeasca si la cei infranti), ador cum descrie porturile populare, taranul roman entuziast si venit ca la moaste, perntru o privire, o atingere, un dar.

Printre randuri imi dau seama ca e o mama perfecta pentru fetele ei si din cate am vazut Printesa Ileana peste vremi (alta sursa) a ajuns o maicuta ortodoxa in America ajutand chiar asemeni mamei ei si facilitand trimiterea de ajutoare din America, dupa Revolutia din 1989.

Marea ei dezamagire e fiul cel mare, despre care nu spune decat trei cuvinte dar intelegi toata amaraciunea unei mame tradate de propriul ei copil. Carol..tatal lui Mihai... imi permit sa spun ca poate combinatia ruso- englezo-nemteasca a tulburat putin genele.


Am inteles ce inseamna sa ai sange albastru. Finete, blandete, intelepciune, eleganta, modestie, mama, sotie, diplomat, ambasador......



" Iarta-ma daca sunt diferita de felul i care tu iti imaginezi ca poate fi o regina. Vezi tu, nu prea ma simteam in largul meu in postura de regina, viata mea nu a fost usoara, dar intotdeauna am cautat sa -mi fac curaj, departe de toti cei care mi-au fost aproape. Nu am avut oameni care sa faca lucrurile in locul meu - A trebuit sa le fac eu in locul lor..."


Daca aveti timp ...e o carte buna scrisa de un Inger pe Pamant, o mana intinsa tarii noastre.



COINCIDENTA FACE CA DUPA CE AM SCRIS ACEST ARTICOL SA AFLU CA   - Azi se împlinesc 74 de ani de la plecarea Reginei Maria.
.
18 iulie 1938, la ora 17.38, Castelul Pelișor...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie