O poveste cu Horatiu

o-poveste-cu-horatiu---doina-pappEu pe dl Malaele il ador. E tot ce mi-as putea dori de la un actor, are un sarm fantastic si eu n-as fi in stare nici intr-o mie de epitete si metafore sa-i fac o caracterizare pe care sa o merite.
Prima data l-am vazut datorita Oanei (verisoara mea recent actrita)  pe cand nu aveam inca 18 ani, la Nottara in <<Unde-i revolverul" si m-am indragostit de actorul acesta genial......
L-am vazut in filme mai bune si mai putin bune, in glumele difuzate de TVR de revelion sau cu diferite ocazii, si-am ras cu lacrimi de fiecare data.
Imi doream de mult timp sa rasfoiesc aceasta carte dar intotdeauna cand comandam carti altele mi-o luau inainte ..mai cu renume.
Asadar weekendul acesta mi-a cazut in mana una din ultimele carti primite de unchiul meu drag in urma cu aproape 2 ani la ultima sa aniversare, astfel incarcatura emotionala s-a accelerat si mai mult.
Am aflat lucruri noi...inca nu am ajuns nici la jumatatea cartii. Dar pot sa va spun ca Horatiu s-a nascut oltean, si in <<curtea copilariei" sale descrie lucrurile mai bine decat Creanga, are un sarm in a scrie lucrurile infinit mai mare decat atunci cand le spune ( daca asta e posibil?!); e caricaturist si doar un profesor deschis la minte l-a incurajat sa mearga pe un drum. Soarta, Izvorul si Bulandra (trei lucruri care imi amintesc de unchiul meu drag) l-au impins spre actorie.
Am ramas muta cand am aflat ca filmul acela pe care l-am vazut intr-o noapte la TVR, un film la care am ras si am plans si pe care l-am putut vedea cu sonorul la minim ca sa nu trezesc copiii. Habar n-am avut ca ,,Nunta muta" este regizata de Horatiu Malaele si habar n-am avut ca a avut un succes rasunator in afara tarii pe cand daca intreb de film in hipermarket la coada de la casa de Craciun ...nimeni nu o sa-mi spuna ca stie despre ce vorbesc...ce-i aia? cat costa?!
Rad la fiecare replica a lui, desi in ultimul serial tv nu este pus in valoare asa cum mi-as dori eu....il ador ce mai ...cu toate astea cand vorbeste el despre el ma ameteste ...aproape ca ma pierde...si totusi azi am in minte asta
,,Unii sunt atat de prosti incat nu pot sa traverseze strada, se nasc , traiesc si mor pe acelasi trotuar"...de asemenea mai are o replica si pentru senatorii care n-au stiut sa aprecieze expozitia sa de caricatura  el spune ca prostii se supara si doar oamenii destepti rad...eu cred ca a irosit orzul pe gaste si ca are pretentiii prea mari de la niste biete capuse fara colturi pentru creier.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie