Cele cinci rani care ne impiedica sa fim noi insine - Lise Bourbeau #ABANDON - DEPENDENT


Cand auzi un titlu de mai multe ori in cateva saptamani e clar ca trebuie sa vezi despre ce este vorba. Paralel cu metoda de autocunoastere si vindecare/reprogramare in care am intrat de cateva luni aceasta carte a venit sa-mi explice de ce ? si pe deasupra sa-mi sublinieze faptul ca nici parintii mei nu sunt vinovati de ce mi se intampla. Am avut o lunga perioada de timp in ca care dadeam vina pe ei, in plus, fara niciun drept ii judecam.

Mi-am recunoscut ranile, mastile si mi-am dat seama ca pe unele dintre ele le am aproape vindecate sau in proces de constientizare si vindecare. Desi rana abandonului a fost una foarte puternica pentru copilul din mine cea a nedreptatii continua sa se dezvote insa acum o stiu. Am putin din fiecare si mai mult decat atat am inceput sa iert anumite comportamente a celor din jurul meu. Si mai ales sa-mi iert reactii venite din rani, mai ales cea din rana  nedreptatii care ma obliga sa port masca ,, rigidului@ in cele mai multe situatii.

Recomand cartea cu toata increderea.



Mi s-a parut fabulos cum in weekend am vizionat filmul Otomanii pe Netflix, povestea lui Vlad Tepes    ( un fim foarte bun)  si bine facut, fara partiniri prea mari. Cred ca aici se evidentiaza cel mai bine rana abandonului si mai ales rana TRADARII  din care Vlad Tepes devinde un Dominator insagerat de dreptate. Caci rana suprema a poporului roman a fost dintotdeauna Rana nedreptatii - asta cred ca ni s-a predat si la scoala. Daca deschideti putin mintea se poate observa foooarte usor de ce natiile sunt diferite, hrana nu e doar materiala ci una mentala care creste la nivel de neam. Va las sa descoperiti singuri !
 Fiecare rana vine la pachet cu masca pe care fiecare o poarta. Daca stii sa le identifici la tine dar si la ceilalti vei reusi sa intelegi multe lucruri.


Rana                       Masca



ABANDON -    DEPENDENT

RESPINGERE - FUGAR

NEDREPTATE- RIGID

UMILIRE- MASOCHIST

TRADARE - DOMINATOR



 In ultima vreme am citit si mi se pare fabulos faptul ca pe langa lista de carti pe care mi-am creat-o la inceputul anului, anumite informatii si carti vin spre mine exact in momentul in care sunt pregatita pentru asta.

Desi suntem abia in a doua luna a anului am terminat deja 4 carti si ma lupt cu a 5a intr-un mod frumos ( Harry - o citesc in limba originala care sincer e putin cam departe de engleza pe care o cunosc eu ; abia la pagina 70 si am aflat peste 70 de cuvinte si expresii noi)


Cartea din subiect o puteti gasi in pdf pe google. Cum?

Scrieti titlul apoi adaugati .pdf dupa si o veti gasi cu siguranta, daca nu , contactati-ma si vi-o trimit eu.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie