Harry - THE SPARE// REZERVA - minireview partea 1

 Inca n-am terminat de citit cartea insa mi-am facut deja o parere.

In primul rand trebuie sa stiti ca am citit destul de mult despre regalitate si regine, fiind fan regina Maria a Romaniei INTREGITE, intelegand cu mintea mea NEDREPTATEA pe care ISTORIA i-a facut-o. 

De asemenea am vazut cam tot ce s-a putut despre Lady Di, am vazut The Crown cu episoade pe repeat, am vazut Harry si Megan pe care recomand sa fie vizualitate in pauzele de citit cartea.

Gata, nu m-am laudat dar vreau sa le spun celor care nu au citit cartea sa se abtina de la orice comentarii rautacioase, altfel ii voi eticheta asa cum voi dori eu.

Nici nu aparuse bine cartea in Romania ca un coleg a si trimis o poza rautacioasa pe whatsup, fie vorba intre noi nu cred ca a citit 3 carti in viata lui, insa are alte abilitati pentru care-l admir asadar recomand tuturor sa stea in patratelul lui si cand vrea sa iasa out of the box sa nu o faca doar ca sa arunce cu tacca (anagrama) . 

Sunt pasionata de anagrame si jocuri de cuvinte iar asta m-a determinat sa dau un fel de review inainte de a termina cartea ( pentru ca e posibil sa apara si lucruri care nu-mi vor placea).

Faptul ca Harry uraste paparatii e clar, i-au ucis mama cand el era doar un copil in schimb l-au vanat toata copilarie si apoi adolescenta. Pe bune sa apara in presa faptul ca ai copiat la nu stiu ce materie cand noi nu stim cum sa facem ca sa nu afle,, mama". Sa te descurci cu un tata indragostit de o alta femeie ( stereotipul mamei vitrege din povestile clasice) Ganditi-va cati dintre voi n-ati placut-o pe Camilla ( eu personal chiar am urat-o - fara sa stiu nimic despre ea). Sa traiesti lipsit de afectiune dupa ce omul principal care ti-o dadea a disparut ( si tu refuzi ca orice copil sa crezi asta) . Sa nu fii niciodata principalul - mostenitorul ci intotdeauna REZERVA, usor de sacrificat pe altarul regalitatii. Sa ai acelasi sange ca al bunicului tau, plin de viata si plin de aventura. Philip fiind un alt caz de rezerva, cu o sotie in rol principal pe plan mondial intr-o epoca in care femeia era inca in mare parte supusa. La noi in Romania inca mai sunt multe cazuri ;); si in multe alte cazuri din lume ( recent am vazut in ,, America Expres" cum o femeie din Guatemala isi suna sotul...ca sa decida el)

Harry sufera de abandon, nedreptate, tradare, afectiune chiar din partea familiei, si noi oamenii de rand suferim de chestiile astea insa ele nu apar in presa. Sincer il invidiez pentru lejeritatea si oportunitatea pe care o are la nivel de calatorii Londra, Africa, Australia insa sunt mult mai multumita sa am o viata linistita fara unii care sa ma pozeze in caz ca fac vreo prostie in public si uneori chiar daca nu o fac.

Aceasta rezerva la tron , la un moment dat prin adolescenta e condamnat in presa ca ar fi drug -addled ( ma scuzati dar ma lupt sa citesc cartea in engleza/ engleza fiind una putin neobisnuita in acest caz ..continand si cuvinte scotiene (lad= flacau); irlandeze ..o amestecatura .- gata v-am aratat ca sunt si putin desteapta 😏; nicidecum , nu asta a fost intentia mea.

Asadar la un moment dat in presa apare ca Harry intra l-a reabilitare(rehab), totul fiind de fapt o manevra a staff-ului lui Charles, care-l sacrifica pe Harry pentru a acoperi niste scurgeri informationale despre el si Camilla, in plus aceasta postura de victima, tatal care se confrunta cu un copil/ adolescent dependent de droguri  il avantajeaza in ochii lumii. O tactica de marketing si PR demne de case mari ..doar vorbim de cea mai mare casa din lume, nu?



Stiti vorba aia sa  nu faci ceva doar ca asa vrea lumea, ei ( fam. regala) tocmai asta fac, iar Harry un copil imatur foarte multa vreme ( asemeni multor barbati normali H. :) , sa stii) se impotriveste, pentru ca el n-are mare lucru de pierdut fiindca e in cea mai naspa postura nici cal, nici camila, el e de rezerva in caz ca mor doi sau chiar trei inaintea lui. In fine mi-a placut tare ca in carte nu a mentionat numele persoanei care si-a facut un tel din a-l distruge in presa pentru a avansa profesional ( si al carei scop spune el e sa- i vada "my balls were nailed to her office wall"); insa scrie ceva ce mi se pare genial o anagrama care contine cuvantul rehab ( reabilitare ) - numele acestei broaste raioase cum o denumeste cu toata ura pe care acum si-o permite. Chapeau! Minunat, tocmai mi-ai captat atentia.

Harry e un copil normal care sufera de niste traume si uraste paparatii, pe care in carte ii numeste ,,paps" ; desi are pasaje in care ii este recunoscator tatalui sau pentru rarele momente de afectiune si empatie ( probabil) il numeste ,, pa" ; uneori citesc de doua ori ca sa fac diferenta intre pa si paps, sa fie mintea mea de vina sau editorul lui H sau chiar el? 

Aceeasi lupta a lui H a dus-o si sora reginei: Printesa Margaret, fortata sa-si sacrifice iubirea vietii sale si viata de dragul regalitatii. Din afara, pentru noi ar fi simplu ..de multe ori am zis : eee..nu e adevarat, poate sa nu creada si gata; de fapt nu e chiar asa ..iti cam pasa si cand auzi ca un coleg a spus ceva de rau despre tine unui alt coleg...desi stii ca nu are dreptate si ca daca are sa-ti faca vreo reclamatie ti-o face direct....insa daca nu e adevarat si vezi pe prima pagina a ziarului cu poza ta ...e ca un cutit in spate..rasucit.

Cartea asta e dreptul la replica a lui Harry,  care a renuntat la regalitate pentru normalitate, pentru familie, pentru a-si creste copiii liberi. Nu mai vrea sa fie o pasare poleita cu aur intr-o cusca de aur, vrea sa fie liber, normal, descult si cat se poate mai simplu. IL ADMIR PENTRU ASTA DIN TOT SUFLETUL. Cati dintre noi sunt capabili sa renunte la tot ceea ce avem pentru LIBERTATEA de a fi noi insine.

Momentan  sunt la partea in care pleaca in razboi..dupa multe pregatiri si haituiri  ale talibanilor si ale presei...ca de el nu poate pleca nici la razboi fara trambite. Intotdeauna se gaseste unu care sa sara un gard si sa-i faca o poza... pentru ca el e gasca de aur. 

O alta imagine care m-a impresionat profund si pe care mi-as dori sa si-o imagineze toti cei care citesc cartea este momentul in care priveste pozele mamei sale, moarte, intr-o masina ( el refuzand sa creada ca e adevarat si traind ani intregi cu gandul ca e o inscenare) ; in poze isi vede mama, frumoasa asemeni unui inger si inconjurata de o aura luminoasa, un adevarat inger...insa isi da seama ca aura luminoasa din jurul acelui chip angelic sunt flashurile aparatelor foto..... haituirea pradei si eviscerarea acesteia. Oare o imagine din razboi o sa ma afecteze mai mult decat aceasta? Nu stiu , nu cred

Respect H. ! 

Pregatirea momentului de mai sus o face prima vaatoare a lui Harry, cu toate detaliile si starea de voma aferenta.

Cartea s-ar fi putut numi foarte simplu si ,, THE AIM" - TINTA 

Desi multi vor spune nu e asa, un print care se vaita, noi nu stim ce sa punem maine pe masa si de unde sa scoatem bani de taxe si alte obligatii. el nu se trezeste in fiecare zi la 6 sa mearga la munca; se plimba, mananca, traieste regeste si se mai si vaita ....insa viata asta, noi oamenii nu suntem doar MATERIAL.  Sfanta treime si dimensiune a 3a , 3D e formata din 3 elemente ...la fel si omul ..daca nu stii asta , nu cumpara cartea, nu o hackeri, nu-ti pierde timpul! continua sa faci ceea ce faceai si pna acum.

Numai bine!


Am ajuns si la parta a 3a - o poveste frumoasa de dragoste, romantic insa Harry este aatt de traumatizat de papparazzi incat acestia devin dusmanii sai numarul 1. Eu nu il condamn pentru asta, chiar am puterea sa inteleg cum aceste hiene i-au ucis mama si apoi i-au haituit iubitele, familiile acestora si cum el desi e o simpla rezerva e haituit fara incetare iar ,,Palatul" nu-l prea apara pentru ca el e doar o rezerva ( devenit a 5 a parca, dupa copiii lui William). Ce mi se pare mai trist este ca Harry nu are nici macar dreptul la replica de unde si aceasta idee geniala de a scrie carte aceasta...O carte care nu e doar un jurnal sau o autobiografie. O carte care este un stigat disperat de ,,Lasati-ma in pace". Cu toate astea multi pot interpreta cartea ca pe o vaicareala a unui print caruia nu-i lipseste nimic. De aici probabil si replica australianului ,, Spare us". Cand te lupti pentru ziua de maine si muncesti un an de zile ca sa-ti permiti sa pleci intr-o vacanta de o saptamana, cand nu stii daca maine ai ce pune copiilor pe masa e dificil sa-ti imaginezi ca un print care se plimba prin toata lumea, isi alege sa faca voluntariat si orice meserie vrea, e foarte dificil sa ti-l imaginezi intr-o colivie de aur, prizonier, tanjind dupa libertatea de a merge la cumparturi ca un om normal. Eu as putea sa-i spun ca toti avem cate o trauma, cate o nemultumire. Avem noi o vorba la toti ni-i greu..dar nu la fel. 

Totusi trebuie sa recunosc ca dupa regina, Harry e preferatul meu, a incercat tot timpul sa scape, cam asa am facut si eu in viata asta ...insa in cele din urma e vorba si de acceptare. AIA E! Hai sa trecem mai departe!




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie