Ken Follet @Trilogia Secolului # Caderea Uriasilor

 Desi Primul volum din aceasta trilogie pare imens, vreo 900 de pagini promit sa te capteze si sa te traga in poveste asemeni unui vortex. Cu mine asa s-a intamplat .

Este cea mai complexa, inghegata si bine spusa povestire pe care am avut ocazia sa o citesc.

Pe parcursul celor trei volume pur si simplu asisti la evolutia omenirii, culturilor pe mai multe planuri si in cateva tari: Anglia, Germania, Rusia, America si cateva interferente prin Franta si Spania, Cuba. 



Pe mine personal aceste volume m-au conectat la cea mai frumoasa lectie de istorie  de care am avut parte si pentru asta ii multumesc @Mihaelei Draghici, caci daca nu mi-o recomanda nu m-as fi atins in veci de acest ghiveci isoric format de cele 4 puteri ale lumii.
Caderea Uriasilor debuteaza intr-o familie de mineri care traiau saracacios, iar Billy urma sa intre  ( cred ca 12 ani avea) pentru prima data in mina fix in ziua incoronarii regelui. Peisajul este foarte complex si in viata contelui care detine mina intra atat regele cat si sora lui Billy pe post de menajera. Apoi in Rusia, unde traiul clasei de jos e chiar si mai greu, doi frati raman fara tata si apoi fara mama din cauza unei supuneri si mai josnice. Daca am blamat ani de zile bolsevicii si chiar am condamnat bestialitatea de a ucide o familie de tari impreuna cu cei mai mici copii ...cartea asta m-a facut sa inteleg detaliile, imprejurarile, contextul. Asta-i doar inceputul nu o sa ma apuc sa povestec cartea. De-a lungul timpului povestile se imbina, evolueaza si viata merge mai departe.
Personajele principale - personaje istorice sunt reale, situatiile istorice sunt reale si desi multe personaje sunt fictive, actiunile lor sunt inspirate din realitate .
Perioada regilor, idila de poveste care parea a fi viata ( insa doar pentru nobilime) , izbucnirea si contextul izbucnirii primului razboi mondial, deciziile, mentalitatile sunt evidentiate in acest volum.
Doaamne am avut niste revelatii, mi-am vazut srabunicii si viata grea pe care o duceau si desi carte nu prezinta Romania e bine de stiut ca pe vremea aceea la noi domnea Carol I si apoi Regina Maria si Ferdinand.
Ororile razboiului si mizeria acestuia se pot simti din Caderea Uriasilor, caci uriasii cad rand pe rand la final de razboi, nobilii saracesc si chiar si asa viata merge inainte.



















Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie