Drumul spre casa - Yaa Gyasi



Stiu ca spun asta de fiecare daca cand imi place o carte, da, da, stiu ca aici nu prea scriu despre cartile care nu-mi plac. Sincera sa fiu ....daca o carte nu reuseste sa am convinga in primele 50-70 de pagini nu o mai citesc pana la capat, devine inutil sa-mi pierd timpul dand sanse .

Drumul spre casa- e o poveste akana a triburilor africane din care se desprinde o ramura a sclavilor negri  rapiti din triburi si vanduti in America. O  industrie a sclavagismului.
Ce imi place in mod deosebit la aceasta carte este modul in care este prezentata situatia. Parcursul in paralel a cca 7 generatii din aceeasi radacina, una ramasa pe continentul negru si traind dupa regulile si repercursiunile negotului de negri si una traficata si chinuita de sclavagismul omului alb diabolic din America, una peste alta mi-e greu sa vad caruia i-a mers mai bine.
Povestea intruneste atat conditiile unei povesti inainte de culcare cat si una de ,, du-te ma, nu ma gandisem la asta pana acum!"




 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie