Fetita cu chibrituri

M-am hotarat sa facem un lant al lecturii...am vazut undeva pe Pinterest sau pe un blog....facem cate o zala cu fiecare poveste/carte citita...am zis ca la inceput voi incepe cu copiii.
Cand o sa am ce sa arat o sa postez o poza... momentan facem o lista ca sa putem construi macar cateva zale.
Sa nu va imaginati ca acum ne-am apucat de citit ci doar ca de acum am inceput sa facem o lista si sa cream o competitie. Poate asa o s-o mai stimulam si pe Ana sa mai citeasca cate ceva.


Desi aseara aveam in plan "Vrajitorul din Oz", Mara m-a rugat insistent sa citim ,,Fetita cu brichetele" ...clar ..acum chibritele sunt o raritate.


Pe de o parte am fost dezamagita caci Mara  a fost prea putin interesata in cele din urma...insa Ana a reusit sa citeasca o pagina ( scrisul fiind probabil suficient de mare pentru ea) ..apoi chiar am avut cateva discutii pe tema povestii citite.

- De ce crezi ca nu a ajutat-o nimeni?
_Tu cum reactionai daca o intalneai?
- Ai oferit vreodata unor copii saraci..hainute sau jucarii? iar aici am avut surpriza faptului ca si-a amintit cand am oferit o bicicleta veche de a ei si cateva hainute unor oameni de alta etnie ...ce cumparau fier vechi sau asa ceva...oprindu-se la noi la poarta si platiti pentru a cara niste moloz.... fetita lor mai mica decat Alex nu stia si nu avusese niciodata o bicicleta... adevarul este ca o sclipire in ochi ca aceea cand i-am dat o bicicleta veche ..n-am mai vazzut de mult; sclipirea din ochii a acelui copil si bucuria pe care i-am facut-o  m-a incarcat energetic pe timp lung...insa eu uitasem total de hainute si spune Ana ...ca si nu stiu ce jucarie de plus.

In fine, uitasem ca povestea fetitei cu chibrituri este o poveste de Craciun si ar fi fost mult mai bine daca o citeam in preajma sarbatorilor de iarna ...dar m-am regasit printre oamenii grabiti in goana dupa cadouri fara sa mai fi dat atentie amaratilor de pe margine.
Ce mai ..ideea e ..ca dupa cateva seri de Alba ca Zapada, Cenusareasa si chiar Punguta cu doi bani.... Fetita cu chibrituri, o fata orfana si fara nume m-a cam adus cu picioarele pe pamant...si pe Ana a pus-o usor pe ganduri caci nu se astepta la un final atat de tragic pentru bietul copil.
Un final tragic e adevarat...dar Alex mi-a spus asa:
- Dar mami, acum este cu bunica ei, care o iubea foarte mult, nu-i asa ca acum e fericita?



In seara asta urmeaza ..Catelusul schiop" - caci dimineata zilei ne-a scos in cale un caine schiop.
Apoi ne-am gandit sa recitim cateva carti ce ne plac :
 

 


 


Am avut rolul de nepotica, la gradi ...si n-am sa uit vreodata




















Apoi ne-am mai gandit la:




 

ca tot calatorim noi cu trenul

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie