10 reguli pentru rezultate bune la evaluari

Am vazut ca tipul acesta de mesaj prinde.
Am mai vazut ca toata MEDIA  SE VAITA DE REZULTATELE DEZASTRUOASE DIN INVATAMANT, alaturi de ei se vaita si profesorii si parintii...Aoleu!!! Aoleu!!
TOTI NE VAITAM...Vaii copiii nostri nu invata, iau numai note mici la evaluari, habar nu au sa scrie; unde vor ajunge? n-au niciun viitor!  Si totusi se intreaba cineva de ce se intampla asta???

Regula nr. 1

Sa scoata cineva din programa scolara toate PORCARIILE inutile si greoaie.
Daca profesorii predau in fiecare zi altceva doar ca sa fie in pas cu programa ... doar 10% din copii din clasa vor intelege 50% din acel ceva (asta in cel mai optimist caz).



Regula nr.2

Sa se faca un manual, nu o suta de manuale alternative, iar la sedinta sa auzim. " Manualul nu respecta programa. Vom lucra dupa culegerea X"
Si astfel doar copii care fac meditatii pot lucra dupa culegerea X, care nu este conceputa pentru un nivel mediu.


Regula nr 3

Sa ne bazam pe practic si pe ce intelege copilul ci nu pe analizarea substantivului, adjectivului si alte gogomanii pe care nu le folosesti niciodata in viata, in nicio circumstanta ...nu m-am gandit si nu mi-a folosit vreodata sa stiu ca dupa verbul trebuie urmeaza o subiectiva ...a ...voi ati si uitat asta? :))
Idem cu ridicarea la putere si alte tampenii pe care le invata fara nicio placere pustii in gimnaziu...si pe care le uita pana la admiterea de la liceu.


Regula nr. 4

Decat sa invatam declinari si conjugari de verbe prin toate timpurile ( desi la romana n-au invata inca Imperativul, la Franceza invata declinarile..caci programa e de kkt );  mai bine le-ar pune o caseta sa recunoasca cuvinte din text, chiar din cantece; ar invata cum sa se descurce intr-o excursie intr-o tara straina. Caci daca merge in Franta sau Spania si nu stiu sa ceara o paine, un bilet sau o informatie..dar stiu sa puna verbul la passe composee persoana IIIa singular corect ...e bine....e bine???? Ce mama Zmeilor e bine???

Regula nr. 5
Sa fie stimulati sa vorbeasca liber si fara frica despre ce au inteles si nu au inteles; sa fie stimulati sa faca proiecte ...sa deseneze , harti, vulcani, plante.
In cls a VIa am facut un sablon cu Africa ... si atat m-a inspirat forma Africii incat mult timp am stiut mai multe despre Africa decat despre Europa.



Regula nr. 6

Sa ne axam pe promovarea clasei ci nu ...pe ,, Vei ramane corigent, repetent!!, esti varza!!!"; a trimis un biletel ..,,sa-i scadem nota la purtare!!!" . N-ar fi mai bine sa-i captezi atentia in cele 40 de minute cu ceva interesant?!!!


Regula nr 7

Copilul sa mearga la scoala de placere nu din obligatie; toti sau 90%. Sa fie incurajati sa faca , sa invete si sa dezvolte ceea ce le place ci nu sa faca o varza cu carne din nominal, nominativ, zecimale, sutimi, Dumnezeu si Zeus.



Regula nr. 8

Sa vrem sa facem ceva noi adultii si sa inceapa totul de sus de la minister. Programa, manuale, profesori implicati si stimulati. Inspectiile sa nu se faca pentru protocoale ci pentru descoperirea copiilor care gandesc.
Profesorii sa nu ia prima doar pentru copilul ce merge la olimpiada..caci se va axa sa lucreze doar cu el. Sa ia prima pentru o medie buna pe clasa la o inspectie. CI NU LA INSPECTII REGIZATE ..pe care toti le cunoastem dar ne facem ca nu stim.



Regula nr. 9

Sa dezvoltam creativitatea copiilor. Chiar nu a inteles nimeni ca majoritatea oamenilor creativi din istorie au invatat prost la scoala?!!!


Regula nr. 10

Sa fie totul adaptat pe varsta. Nu -i da copilului de clasa a 10a sa citeasca Enigma Otiliei caci nu va intelege nimic.


As mai avea de spus si despre temele interminabile si depre copilarie ... dar 25% din copii se descurca cu ele iar 50% din parinti (de obicei casnici sau spalatori auto) li se pare chiar insuficient volumul de teme pentru acasa.
Asa ca ma opresc aici.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie