Dumnezeu si biserica

Mereu ne aducem aminte de Dumnezeu doar cand avem nevoie..chiar si cel mai necredincios dintre noi a spus macar o data ,,Doamne fereste,, sau ,, Doamne ajuta,, ...credinta e prea veche ca sa fie o traditie...Recunosc ca de cate ori i-am cerut ajutorul mi l-a dat...recuosc ca de cate ori a fost ceva rau am zis ,,de ce Doamne?,, si de cate ori lucrurile au iesit perfect ...mi-am zis ,,ce tare sunt!!!,, de prea putine ori spunem iti multumesc si aproape niciodata nu ne rugam fara sa fim la ananghie.
Dar ce ne facem cu babismele...ce e bine si ce nu...frumoasele traditii si obiceiuri si mai ales ce ne facem cu pupatul poalei popii ...sau pupatul mainii...dar ce ne facem cand biserica nu te apropie de Dumnezeu ci te revolta. In viata sunt trei praguri obligatorii sau aproape... trei zile in care trebuie sa te duci la biserica ...Botezul...Nunta ..si The End.. Deunazi mi-am trimis sotul la biserica pentru a intreba parintele daca si cat de liber e in ziua in care dorim noi sa facem botezul..la ce ora ne poate programa ..detalii. Iar in loc de prea utilizatul si chiar enervantul,, sa va traiasca,, ..parintele i-a tinut o mica mare morala...incepand cu comentarii vis-a-vis de numele copilului ..intrebandu-l pe sotul meu la ce filme ne-am uitat de am pus numele asta si ca nu exista sfanta Mara ..asa ca ne roaga sa-i spunem pe cel de-al doilea nume ...Andreea...faza tare e ca unei prientene cu o luna in urma i-a spus ca daca-s striga copilul pe cel de-al doilea nume il striga pe diavol...aberatie..in fine . Faptul ca acest preot e usor senil e o chestie discutabila..apoi i-a tinut teoria chibritului ca nu ne-am dus mai devreme ...pentru ca de ..ne-a dat o stical de un litru jumate de apa sfintita caruia sa-i dam copilui dimineata pe fata si o bucata de paine ( inteleg traditia) dar de ...apoi de la obraz i-a spui sotului meu suma-taxa pentru botez...suma ce depaseste razant pretul a doua meniuri ..a..la restaurantul unde vom face botezul....Apoi a cerut avans...normal ca mi-am trimis sotul fara bani la biserica si oricum nici el nu s-a aruncat ..mai ales ca acum traim in capitalism si am ajuns si cu biserica ca la piata...scump domne scump...dincolo era mai ieftin... asa ca va trebui sa cautam si o biserica cu un preot mai cumsecade..caci asa e acum ...totul se plateste. Nu e vorba de bani cat e vorba de principiu...oare ce fac niste oameni saraci? ..si nici nu vreau sa ma gandesc ce suma ar cere pentru o inmormantare cand esti constrans in mod cert de situatie..Doame ce a ajuns si biserica asta!!!! Ca sa nu mai vorbesc ca la noi ortodocsii biserica e trista ..cand intri la o slujba ..totul e trist...cantecul popiii te rupe-n doua daca-l asculti..Imi plac bisericile de negri , acolo e veselie...te duci ca sa te binedispui si sa-lslavesti pe Dumnezeu...La noi biserica e doar un centru de socializare pentru babe..noroc ca noi avem FB-ul ..peste 30 de ani ..popii vor da faliment..sau  vor face botezuri si inmormantari online contra cost..plata prin Home Banking si nu vor incepe cantarea pana la confirmarea platii. Oricum ..no comment... Mai imi place de popa cand vine cu craciunul si botezul etc..un fel de colind al popilor...unde in loc de sorcova te da cu un manunchi imbibat si inghetat de busuioc..iar tu tre sa-l platesti..ca de ..asa se face...La tara era altceva ...cand venea popa ..bunica Dumnezeu sa o ierte ..punea pe farfurie niste oua si niste bani  si dupa ce popa facea turul casei..isi lua darul...Doamne cate oua avea popa la sfarsit de zi? Iar cand l-am inmormantat pe bunicu..in fruntea convoiului mortuar spre biserica ..popa vorbea la celular ..il durea la bascheti ....imi aduc aminte ca a mai facut niste faze urate ...dar de si popa e si el om...dar oare n-ar trebui sa se teama si el de Seful lui...sau macar sa creada in el.. N-am cunoscut multi popi dar doar unul singur mi-a dovedit ca e om cu credinta si frica lui Dumnezeu..nu m-a judecat ..si mereu mi-a vorbit frumos...a fost singurul care m-a spovedit cu adevarat ( caci de asa se face ..inainte de nunta =)) ) si este singurul in a carui biserica ma duc de placere..desi biserica in sine e una care nu-mi place deloc ( e o biserica cu cimitir inclus..inainte sa intri in biserica trebuie sa treci prin cimitir...e una din cela mai macabre biserici sin pctul meu de vedere..) Si desi lumea vorbeste ca are bani, case si se plimba cu masina de teren...sincer din punctul meu de vedere isi face meseria cu adevarat ..chiar daca si pe el Dumnezeu l-a trecut prin multe incercari ca om... dar.....astfel uitam de Dumnezeu din cauza bisericii ? ne revoltam pe biserica si o credem casa Domnului sau .....uitam de biserica si totusi ne mai pastram credinta in Dumnezeu???

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie