Poezie - gradi - Tatal meu in primarie

Asta -i printre ultimele achizitii. Mara o canta in momentele de relaxare maxima...stiti dvs in camera aceea ...cea mai mica din casa.


Tatăl meu în primărie
Avea dreptul ca să intre cu căciula-n cap,

Obicei vechi, pe moşie,
De la moşii şi strămoşii mei lăsat.
Cu căciulile pe frunte
Stăm de veacuri ca un munte
În curbura Arcului Carpat,
Asta e căciula mea
Şi o port cum se purta
Că-i obicei din daci plăstrat.

Port căciula pe-o ureche
Şi acasă, şi la nuntă, şi la oi,
După datina străveche
Moştenită şi păstrată şi pe la noi. Unii zic să-mi iau căciula
Jos din cap, spunând adesea că nu-s civilizat,
Poate vor s-o ţâu în mână,
Să m-aplec, ca să mă laude că m-am integrat.
Mă vecine, hai la mine,
Te primesc cum se cuvine,
Dar de căciula mea nu te lega,
Că asta e căciula mea, îi a mea şi nu-i a ta
Şi-i obicei din daci păstrat.
Cin’ nu crede să se ducă
La Columnă să se uite şi-o vedea,
Sabia încovoiată, arcul scutul şi căciula
Orice dac le-avea.
Măi copile, ia seama bine,
Ca să ducă obiceiul, când or creşte-ai tăi copii,
O inimă vitează-n tine,
Sus pe frunte o căciulă ca un dac s-o ţii.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie